23

Vecka 23
Kroppen:
Man kan känna hur barnet rör och vänder på sig genom magen. Ännu finns det gott om plats i livmodern. Det går även att urskilja i vilket position barnet ligger, kanske genom att man känner något ganska kantigt som t.ex kan vara ett skulderblad. Ibland kan det göra tillfälligt ont i sidan som kan orsakas av att livmodermuskulaturen töjer sig mycket.

Barnet: Barnet reagerar på olika sorters ljud som musik och röster. Barnet ligger ofta och suger på sin tumme. Huvudhåret har börjat växa ut och en del barn kan ha riktigt tjockt hår redan som nyfödda. Barnet hickar väldigt mycket när det ligger i livmodern, ett nyfött barn hickar också ofta. Nu är det mer kännbart och känns igen som ett rytmiskt dunk.



Så då va de uppdaterat iaf.
Idag har vi fått besök av BöööPHEn en liten stund, trevligt.
Sen stack vi till pappa o fiskade.
Va först meningen att vi skulle va ute o meta, men eftersom jag fick en gädda som bet av kroken på metspö så rodde vi hem o väntade på pappa.
Jag fick upp två gäddor, varav en jag slängde i.
sen tappade jag tre stycken, så man kan ju lugnt säga att jag va bästa fiskaren eftersom Johan bara fick en o pappa ingen =)

usch idag nojar man sig igen eftersom bebisen ej rört sig lika mkt som vanligt, varför kan man inte bara ta de med ro?
Som vanligt så e jag övertygad om att allt säkert e bra, men man hinner tänka tusen tankar.
Blir säkert ett par sparkar nu när jag lägger mig sen efter jag ätit.

Ska försöka uppdatera mer, men har verkligen inte mkt o berätta så känns onödigt o blogga då.
Johan ska baka pizza nu , hoppas den blir god.
Sen blir de nog mooos i sängen.

Allt för nu

Kommentarer
Sanna

Vadå vet verkligen inte vad du ska skriva? nu fattade jag inte den kommentaren.

2008-08-05 23:15:22
URL: http://sjoquist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0