Söndag

Idag är jag ledig igen vilket känns skönt..
Så jävla segt att pendla dit varje gång man jobbar, alltid är de förseningar med de där jävla tåget.

Somnade tidigt igår antar de e df jag e uppe redan, sjukt jävla hungrig är jag men Ica öppnar inte förens senare, dvs 10.
Igår va jag o Johan med Evve o Kenneth o kollade matchen i angsjö skola.. va la trevligt förutom att sverige spelade som ett par mongos sista halvlek o absolut inte borde få full lön för en sån kass match!

Så va händer idag?
Vill ju igentligen in till stan eftersom de e sista dagen o jag fortfarande inte ätit ngn langos ;)
Sen hade jag velat träffa Lizze , va ett tag sen o sen resten av veckan jobbar jag o sen är de midsommar.
Fullt upp med andra ord.

Åh va nervös/förväntansfull jag är för ultraljudet på onsdag.
Tror säkert allt ska va i sin ordning eftersom jag skött mig galant ;)
Men man vet ju aldrig, esch de e klart de e bra med lillen.. ( men jag kan aldrig sluta oroa mig )

Tycker att magen börjat änna kännas hårdare nu där nere o de går då inte o dra in magen under naveln inte.
Nu antar jag att man snart börjar gå upp rejält..
Undra hur mkt jag gått upp hitills?


Vecka 16
Kroppen:
Nu kan man ofta se att man är gravid, i alla fall om man bär tunna trikåkläder. Försök att ha lite ledigare kläder som inte klämmer åt om magen. Kanske är det till och med dags att införskaffa mammakläder. Muskulatur och skelett är nu så pass utvecklat att det vanligt att man börjar känna fosterrörelser, men det kan lika gärna dröja tills vecka 22-24 innan man känner något. Ditt hjärta pumpar 20 % mer blod än tidigare och det kommer öka upp till 50% i slutet av graviditeten.

Fostret: Fostret mäter cirka 16 cm och väger omkring 100 gram. Fingernaglar har bildats och fostret kan rynka pannan, röra ögonen och svälja. Fostret kan även ta tag i navelsträngen och börja undersöka det vattenfyllda rummet som det befinner sig i. Det omges av ungefär 1,5 liter vatten som byts ut flera gånger per dygn vilket behövs eftersom fostret kissar ungefär med 45 minuters mellanrum. Vattnet fungerar även som stötdämpare.

Kommentarer
Lisa

Ha en bra dag :)

2008-06-15 08:22:14
URL: http://wlisa.blogg.se/
Lizette

Ja, det hade varit trevligt att ses men vi ska till gbg idag å sen ska jag jobba ikväll :-( Du jobbar hela veckan alltså? Tråkigt.. Men vi kanske ses emellan våra UL :-) Vi kan ju hoppas det iaf. Puss

2008-06-15 10:46:18


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0