Potatis är inte gott

Igår tänkte vi testa ge en tsk potatis utblandat med massor av bröstmjök för att smaken inte skulle bli för främmande.
Jag trodde att de skulle gå relativt bra eftersom Ebba ÄLSKAR sin gröt.
Men jag kunde inte ha mer fel, när hon fick in "potatismoset" i munnen började hon grimasera som tusan o man märkte de gick en rysning i hela kroppen på henne och hon spottade ut de självklart.
Tänkte jag testar ge henne de en gång till, samma sak hände igen för hon äcklades så av de.
Så då gav jag upp o Ebba kväljde o spydde sedan av de lilla lilla hon fick i sig, så vi kan ju komma fram till att potatis inte är hennes grej :)

Blev en helt okej dag igår.
Mötte upp mamma på stan o stod där o väntade medans Tobbe va inne på apoteket.
Köpte en moch kaffe o stod i solen o kände mig väldigt seriöst :)

Åkte till VästraBordana till gamlemormors gamla hus o kollade lite.
Där ute va Mormor,Gia,Barbro,Ylva,Kalle o Gustav.. Ebba va helnöjd när alla tanterna kollade in henne.

Sen hände inget mer underdagen.
Åt chips o ostbågar till Robinsson o somnade sedan, ibland måste man unna sig.

Idag ska jag till systerdyster o scrappa lite.
Usch trött som tusan e jag eftresom Ebba valde o vakna 06!

Fy fan..-

Kommentarer
Lizette

Godare än godast du hade det igår då :-).

Potatis ÄR ju faktiskt INTE gott, om man bara äter potatis vill säga. Men med lite annat i sen så gillar hon nog det, med kött å grönsaker till :-).

JAg ska fundera över om jag vill fortsätta blogga, för din skull ;-).

2009-04-19 11:00:37
URL: http://www.paddis.se
JosefinEmilie

ÅÅÅh taack vad glad jag blir :D Jag vinner verkligen aaaldrig! har mailat dom nu iaf ;) Tack Emmelie, kram!

2009-04-19 16:50:09
URL: http://regnblomma.blogg.se/
Evelina

Tack detsamma! Ja vet, dom kommer så småningom! :) När ses vi!?! puss

2009-04-20 10:34:57
URL: http://evelinacarlsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0