Sommaruppehållet är över

Och idag är de dags för spädbarnsgruppen igen, äntligen säger jag bara.
Känns så himla skönt o ha något planerat o göra två gånger i veckan o få maten serverad o allt sånt. ( Hoppas de finns så jag kan äta ur GI synpunkten bara)
Men de brukar finnas lite olika möjligheter där.

På tal om GI så va jag hos mamma igår o passade på o väga mig, har gått upp 300 g, hur fan är de möjligt?
Här kämpar jag på som en tok men så går jag upp ändå?!
Blir så jävla ledsen o känner mig misslyckad.. äter jag för mkt liksom?
Tycker inte de, jag måste ju orka stå på benen o utan kolhydrater blir man ganska matt.
Läste även att man fick göra portionerna efter hur hungrig man va.

Vet inte va felet är men ledsen gör de mig iaf!

Får helt enkelt gå mer o äta mindrem fast jag kommer inte orka gå om jag äter mindre.. hm.

Vart iväg o tog mina prover igår iaf, trots att jag är stickrädd som tusan men nu är de gjort.
Otur hade jag med eftersom hon missade venen o fick gräva fram o tillbaka till de tillslut kom blod, ont som tusan o gjorde mig ännu räddare.
Hoppas mina sköldkörtelvärden är under kontroll.

Sitter på msn o pratar med BöööPHEn om ev gå på Winnerbäck i höst,, 30 Okt va de tydligen i GBg.
Tänk va mysigt med en bit mat i stan o lite alkhol?
Klarar jag mig utan Ebba? Hon måste la kunna va hos mamma om hon är över 10 mån?
Kan ju faktiskt be att mamma kör henne till mig så fort jag kommer hem.
Låter lockande iaf, men de handlar ju om pengar åxå.

De där ständiga problemet med pengar, när ska de lösa sig?
SNart hoppas jag, väldigt snart"



Kommentarer
monica

JSälvklart klarar hon sig själv hos din mamma vid tio månader frågan är om du klarar dig utan henne :P... Vet du om att det kan skilja tre kilo veroende på vilken tidpunkt du väger dig? väg dig samma tid varje gång med samma matvana så kanske de visar bättre resultat... Kram Monica

2009-08-13 07:33:18
Anna

ja winnerbäck är lätt bäst! om jag ser honom iår så blir det tredje året i rad. varför bryta en tradition liksom :p

jag kommer be mina föräldrar ha siri så du kan absolut be din mamma ha ebba. tycker jag inte du ska ha dåligt samvete eller nåt sånt för :)

2009-08-13 07:42:03
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Anna

ja verkligen. ingen soldat har jag gråtit många gånger till.

jo förstår det. kommer bli jobbigt att vara utan siri också men är ju ändå bara en kväll. så försöker jag tänka iaf haha

2009-08-13 08:15:32
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Rebecka

Jag hoppas att de löser sig med pengafrågan för de skulle va sååå kul att få en helkväll med dig i stan:D

2009-08-13 08:31:35
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/
Anna

håller helt med. ska bli väldigt intressant att höra hans nya

2009-08-13 09:01:30
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
daniella

jag funderar på att gå i både gbg å borås :) haha

2009-08-13 09:41:04
URL: http://dellisch.blogg.se/
maja

Du ska inte stirra dig blind på vågen, du ska mäta dig så ser du snabbt resultat : ) En del fett kan bytas ut till muskler vettu, muskler väger mer än fett, men muskler gör dig smalare! Ju mer muskler du skaffar dig desto mer fett bränner du också. Får bättre ämnesomsättning och kan äta mer. Skit i vågen.

2009-08-13 10:06:13
URL: http://majjases.blogspot.com
maja

Hehe tack, suttit å lekt lite bara, var väl inte färdig men får fördriva tiden med ngt ! : ) Du ska se att det snart sätter fart igen! Ge inte upp bara för då kommer absolut inga resultat. Det där fixar du.



Kram

2009-08-13 10:41:36
URL: http://majjases.blogspot.com
Anonym

Ett tips:



Jag var vältränad och smal innan jag blev gravid. gick upp 50 kilo under graviditeten. kan du förstå,? 50 kilo :O



Gick ner bara 10 direkt efter förlossningen. Sen fick jag kämpa med resten själv. Skippa ALLA dom där jäkla dieterna för man klarar sig inte länge på dom, och man kan inte unna sig, dessutom går man runt o är hungrig hela tiden o känner bara för att tuppa av.



vet du vad jag gjorde??



Minskade bara kaloriintaget. Minskar du kaloriintaget så kan du äta allt.. nyttigt och ibland onyttigt..



jag har gått ner ALLT + 5 kilo :D inom loppet av knappt ett år. och då har jag inte tränat något annat utöver vanliga promenader då och då.



45 kilo på knappt ett år, med andra ord. Utan att må dåligt, svimma eller vara hungrig eller sugen på något man inte får äta.



du kan äta 1700 kcal om dagen och gå ner allt mellan 1. 1,5 kilo per vecka. Och då rent fett!!!



Kalorier kan du räkna hos viktklubb.se



Men här är tips på vad hur jag äter om dagen.



Frukost: Gröt, med en tsk sylt, lite mjölk + en knäckemacka till med lite smör på. Ibland även en ostskiva.



mellis: Frukt (valfritt)



Lunch: Ibland en risifrutti + macka med smör + pålägg + ett glas mjölk. Ibland kyckling, sallad och knäckemacka med smör. Och ibland någon gryta med köttfärs + grönsaker. Äter inte pasta, eller ris till. Ibland kanske en eller två potatis till.



mellis: Frukt (valfritt)



Middag; samma som lunch.



tänk på att du kan variera lunchen och middagen. Räkna bara kalorier.



Du kan alltså äta 500 kcal till frukost, 500 till lunch och 500 till middag + 200 som du delar upp till mellisen. Det är mkt mat + gott :D



Sen på helgen kan du unna dig godis eller choklad..



De funkar :D

2009-08-13 11:47:03
Låtta

Väg dig samma tidpunkt varje gång och på samma våg... Vågar visar olika :-)

Kul att GI fungerar för dig, jag skulle aldrig klara av det... Jag är imponerad! :-D

2009-08-13 12:40:30
Sanne

I början kan man gå upp lite eftersom inte kroppen är van vid den maten... Men sen, när kroppen vant sig, då ska du se att du kommer minska i vikt :) Kram!

2009-08-13 23:14:45
Linda

Åh! Lars Winnerbäck.. Det ska jag och Alexander se om vi kan dra på! Han äger! Tack för "tipset" hha.. :) Sorry om jag sugit på kommentarer men har vart uppe hos mamma ett tag.. Är tillbaka nu dock! ;D Så nu kommer jag kunna läsa din blogg mer! Har du haft en bra helg annars?

2009-08-17 16:59:38
URL: http://laajndush.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0