Borås ögonmottagning

Hade tid klockan 11 i Borås men bestämde oss för att vara ute i god tid eftersom vägen inte är den bästa och de ändå har snöat lite.
Klockan nio gick vi ut för o fixa in bilstolen o allt.
Vi va la framme strax efter tio någon gång och de va alldeles lagom för att vi tog en kaffe innan.

Ögonmotaggningen är ett jäkla ställe.
Ingen sa något o tiden bara tickade iväg, klockan halvtolv gick jag o frågade va de va som hände eftersom vi ändå hade tiden vid elva.
Nej då va tydligen inte läkaren på sitt rum, förklarade att Ebba börjar bli hungrig och jätte trött o sa att jag tyckte de va dålig stil.
Johan fick springa ner med en burkmat och värme nere i cafet och så fick hon sitta i väntrummet o äta.
Kvart över tolv kom vi in till läkaren.
Så förbannat dålig stil och de lät jag dom veta också!

Allt dom gjorde va att lysa Ebba i ögonen o låta henne kolla på olika fighurer och saker.
Sen sa hon - Nej de påverkar inte synen.

Men de hade vi ju vetat tidigare.
Kändes helt onödigt att åka hela den vägen för o få reda på en sak vi redan visste.
Vi vet ju fortfarande inte va de är för något.
Konstigt.

Efteråt berättade vi den glada nyheten för Johan att vi skulle till Knallerland.
Hade jag sagt de innan vi åkte hade han inte åkt med, så jag körde en liten fuling där.
Med all rätt tycker jag :)

Dagen gick fort o jag va tacksam över o slippa va ute för mkt när de va så kallt.
En jäkla vind o -8 grader, fy fan!


Här satt Johan ett tag o han sa att en sån vill han ha.
Va självklart tvungen o provsitta, nog satt man skönt alltid!

Kommentarer
Therese

Fy vad onödigt! Sur man blir på sånt. Hittade ni något på Knalleland då?

Kram

2009-12-18 15:09:16
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0