ny vecka

Fick en finemang idé igår eftermiddag o Della o Simon hakade på.
Dom kom hit så spelade vi bingolotto och åt tacos!
Mysigt att göra något lite annorlunda för en gångsskull!
Ingen av oss vann dock ett enda öre, konstigt eftersom de ändå fanns fyra lotter och någon av oss borde iaf fått en bingo men icke sa nicke!

Grymt besviken på mamma är jag igen.
Hon lovar o lovar saker men håller dom inte, tur att Della va snäll o följde mig till Willys o hjälpte mig få hem de jag handlat på cykeln.

En vecka kvar tills Ebba fyller 1år, kan tänka mig att innan jag vet ordet av är hon 2 år åxå, gäller att njuta av den tid man har när de är små.
För den är verkligen en kort perid.

Övertrött tjej fanns de här hemma igår som endast sovit en gång under hela dagen och de är för tok för lite för henne.
Men vi hoppas på lite mer sömn idag så eftermiddagen och kvällen blir lite lättare!

Spädbarnsgruppen idags om vanligt.
Nina och Alvin ska sluta :(
Känns tråkigt men samtidigt så är de min tur nästa vecka.
Kommer sakna alla tjejer och barnen otroligt mkt!
Tycker man skulle få fortsatt vara där lite längre.
Kommer säkerligen grina när dom håller mitt avslutstal, när dom berättar bra saker om en själv och om ens barn.
Konstigt, klarar av o ta åt mig massa skitsnack men när någon säger nått bra blir de genast mkt svårare att ta åt sig, varför är de så?!

Måste ta till ett bak till, fy satan va panik jag har.
Massor kvar o baka o vet ju inte om mamma hjälper till trots hon lovat, man kan tydligen inte lita på vad hon säger.

Nästa helg måste jag skicka iväg Johan + andra grabbar till huset o måla.
Men ska nog även se om pappa kan köra dit o visa Johan vad som behövs göras innan så kan ju han dra dit på eftermiddagarna o fixa lite.
Stress stress o åter stress.

Saker som jag på ngt vis måste hinna med är

Bak
julklappar, hur de nu ska va möjligt med vår ekonomi
Packa inför flytten
Måla i nya huset
Tapetsera i denna lägenheten

Det mesta måste  hinnas med innnan vi åker till Borlänge.
Hm hur ska de gå?
Ska bli skönt o komma iväg ett par dagar iaf.


mys med moster

Kommentarer
Sanna

Ja du vännen min, mammor är som dom är, man får helt enkelt skita i det, ta ett djupt andetag och inse att i längden förlorar dem på det. När åker ni till borlänge?



Kul att jag typ har ryggskott och det pirrar i hela ryggen, nice eller hur :P Saknar dig min skrutta. Julklapp till dig har jag ordnat, eller ja lite till Ebba också är den väl. En liten liten grej bara, så den måste du hinna få innan julen.



Pussar

2009-12-07 11:26:21
URL: http://miramisa.se
Hanna

Svarar här då du skrivit en kommentar i min blogg :)

Anledningen till att jag skriver så är för att den tjejen förtjänar det. Hon har utnyttjat mig så BRUTALT mycket. Får mig att ljuga för hennes skull.

Sen bara vänder ryggen åt och kickar ut mig vind för våg....



Läst måååånga inlägg i din blogg nu...!! Fortfarande kall om öronen ;-) ? <3

2009-12-07 18:03:42
Sanna

Det är bara en liten pluttgrej och förväntar mig inget tillbaka :) Utan detta är ge och bara ge.



Nu skrev du inte när ni åker? Är ni där över jul?

2009-12-07 18:55:16
URL: http://miramisa.se
Thorunn

Kom ihåg att det inte finns några egentliga måsten. Visst, packa måste ni ju göra för att flytta, men alla "måsten" är ofta något man själv lagt på sig. /Tekla

2009-12-07 20:12:09
URL: http://familjentekla.blogspot.com
Sanna

Vad mysigt ändå att göra något annat på jul, första julen med Ebiisen är väl lite speciell med, första året hon fattar menar jag :P vet att hon var med förra året med hahah.



Puusss

2009-12-07 20:31:25
URL: http://miramisa.se
Anonym

Mitt tips............lägg inte för mkt krut på julklappar....det blir jul ändå.....

kram...kram

//Eva

2009-12-08 20:08:20


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0