Drömmen om de perfekta

Att man inte kan sluta vilja ha, man är aldrig nöjd.
Tror inte de spelar någon roll hur mkt pengar eller hur perfekt kropp man har, man vill alltid ha de lite bättre.

Men därför måste jag påpeka vad jag vill ha o behöver.

Den där perfekta lägenheten, med massor av fina möbler o ett litet prinsessrum till min finaste Ebba.
Blir man lyckligare då?
Mja förmodligen lite eftersom vi bor så trångt o på varandra just nu.
Esch jag kan kompromissa, behöver inte världens flaschigaste möbler men större e ju faktiskt ett måste.

Att Johan ska komma igång o få ett jobb så de ramlar in mer pengar.
Så man kan unna sig lite saker o inte ständigt leva med den där klumpen i magen " kommer pengarna räcka denna månaden?"

Ja sen har vi de där med drömkroppen åxå, som man måste va duktig o äta rätt träna osv.
Men man måste ha orken att ta tag i de ordentligt o inte som jag va duktig nån/några veckor o sen falla tillbaka, men hur hittar man den orken när man har så himla mkt annat o oroa sig för?

De e de saker jag önskar mig allra mest nu, egentligen inte alltför stora krav eller vad tycker ni?

Får hoppas pappa kan hjälpa mig köra till tippen snart, med bättre förvaring så kanske jag står ut lite lite längre i denna lägenheten iaf, om vi har tur.

Ha de bra alla.


Kommentarer
Therese

Vi såg aldrig filmen igår för jag var så trött när vi väl skulle börja titta.

Jag håller med dig om att man alltid jagar något bättre. Man blir nog aldrig nöjd med det man har.

2009-07-01 12:49:04
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu
Mamma Melissa -änglamamma och gravid

Man vill alltid ha mer och bättre... och först när det är försent så inser man att kroppen nog var rätt fin ändå... eller att den där byrån var rätt snygg trots allt;.)) Människans natur helt enkelt;.)

2009-07-03 22:23:34
URL: http://mammamelissa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0