handla o sova på annan ort

Ska dra iväg o handla sen efter Ebba har ätit sin gröt, så kan la tänka mig de blir vid nio-tio tiden.
Ska försöka komma så billigt undan som möjligt o välja de allra billigaste märkerna, behöver ju en del här hemma liksom.

Sen ska jag o Ebba iväg o sova hos Della inatt, ska bli riktigt mysigt.
Bara jag o systerdyster, äta lite gott o bara slappa, riktigt pyamasparty.. kan va skönt o komma hemifrån lite ibland.
Sen vet jag att Della hjälper mig mkt med Ebba åxå, hur mkt jag vill o de känns skönt.
Men förhoppningsivs sover Ebba själv i sängen så kan vi sitta uppe o tjöta lite under tiden.

Blev lite sugen på o testa GI-Metoden, satt o snabb skummade igenom en bok igår som Lizze hade köpt, de verkar va ganska bra o hon påstår att man inte går hungig så att.
Men kom på att spädbarnsgruppen börjar ju den 13e o då går de inte, där lagar dom ju inte sån mat.
O de känns liksom lite sisådär o ha med egen matlåda :S
Hm ja jag får se hur jag gör, kan inte heller "fuska" två dagar i veckan för då pajar man allt.
Suck.
Man skulle haft matleveranser varje dag, upplagda precis med de man "fick" äta, de får ju alla kändisar så varför inte jag? :)

Jaja, orkar inte sitta o skriva mer nu, Ebba gnäller.

Kommentarer
Lizette

Det är ju bara dom 30 första dagarna som är jätte strikt, men man ska ju helst undvika pasta, ris och potatis alltid. Men det går ju att ersätta med ex bulgur och annat. Det är bara att bestämma dig riktigt så klarar du det, och matlåda e inte så jobbigt. Eller också äter du det som serveras fast tar inte av riset,pastan och potatisen.. Det funkar ju :-)

Nu ska Mario titta på RORRY, får hjälpa honom... Trevligt att ses igår. Kram

2009-07-24 08:33:26
URL: http://www.paddis.se
Lizette

Jo, grädde får man äta. Alltså man äter typ bara fett, nyttigt fett. Och självklart grönsaker också, men du kan inte äta hur mycket grönsaker som helst, det är bättre att äta sig mätt på fisk tex. Men man ska heller inte äta alldeles för mycket utan försöka minska på portionerna lite granna. Köp boken och läs så har du sen koll på allting, vad du får och inte får äta. Det blir enkelt efter ett tag. Man lär sig vilken mat som är bra ur GI synpunkt osv. Till mellanmål äter man tex KESO, det gillar väl du? Enkelt..

2009-07-24 09:59:54
URL: http://www.paddis.se
Rebecka

Du kommer säkert att hitta nåt sätt med maten som funkar för dig, GI är säkert bra men de e nog svårt om man är som oss å gillar vitt bröd? :P

Haha nu kom jag å tänka på alla gånger vi suttit å "möölat" i oss en hel limpa:P Hoppas kvällen blir jätte bra!!

2009-07-24 10:48:26
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/
Lizette

Det är bara att ge sig fan på det så klarar man det, bara man verkligen bestämt sig. Men jag måste erkänna att jag börjar bli trött på det... Hoppas du och dellan har det bra. Kram

2009-07-24 22:04:49
URL: http://www.paddis.se
Anna

sv: jo klart det blir roligare att läsa med bilder, inte så jag menade. din blogg tycker jag ändå har en bra balans. handlar inte enbart om ebba och hur underbar hon är och allt sånt, utan om eran vardag.

tycker bara att endel bloggar blir liksom bara för mycket :)



fin design du har nu förresten :)

2009-07-25 19:48:05
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0