Ösregn

Fy fan man vaknat av ösregn, när i helvete ska solen komma fram?
Man mår så mkt bättre då eller hur?

Ebba va iväg med sin mormor en timma igår så vi fick städat här hemma igår, blev nästan helt klara tills dom va tillbaka.
Fick pantat lite o burit ner en väska med kläder till förrådet.
Så lite bättre än innan iaf.

När hon kom tillbaka hade Ebba plockat en bukett prästkragar till mig, så dom står fint på bordet o ser sommriga ut.

Lunchen till Ebba gick inte den heller, tre skedar sen den gamla vanliga visan.
Dock fick hon i sig en hel portion gröt till kvällen, alltid något eller hur?
Måste föresten byta gröt nu, hon äter ju fortfarande fyra månaders gröten, dock e de nog bara bra eftersom hennes mage har varit lite ur balans de senaste.
Får byta när detta paketet är slut.

Absolut ingenting på shemat idag, fortsätter detta vädret så undrar jag vad man kan hitta på?
Ngt förslag?

Inga tänder i sikte för Ebba ännu, man vill liksom ha ngt o skylla hennes humör på.
Tror som sagt vi får vänta ett tag till på de.
Så va har hon gjort för framsteg?
Har nog inte hänt så mkt de senaste faktiskt, hon sitter ännu stadigare men jag vågar inte gå iväg o lämna henne sittandes för hon välter lite då o då.

Hon e arg nu igen, måste ge mig.


Tilda ser hel konstig ut på denna bilden


blommorna Ebba o mormor plockade

Kommentarer
Therese

Vilka fina blommor!

2009-06-06 15:08:20
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0