Torsdag

Grattis Sverige som vann över Malta stort igår!
Duktigt!

Greys Anatomy sesångsavslutningen, fy fan va jag grinade.
Hur tusan kan de sluta så?
Hur ska man klara sig ända till höst och se va som händer?
Izzy OCH George? Nej fy tusan.

Glad är jag att ett nytt "unga mödrar" ska börja.
Jag följde ju de Danska helt slaviskt men så blev de sesångsuppehåll där med.
Nu såg jag att de ska börja ett på Norska, ska bli kul o se - jag längtar!
Tror de handlar om att de e kul o se andra som har barn o som e gravida o hur dom hanterar allt.
Dock finns de offta ett helt gäng puckon som absolut inte borde ha barn.. kanske därför de blir så intressant o kolla på?
Kanal5 den 18/6 e de premiär, anteckna hörni!

Ska testa ge Ebba välling idag till frukost istället för gröt (de är ju samma slags näring som gröt ändå)
Va tror ni om o ge henne så här o imellan amma (om hon vill)
E de ett bra sätt o trappa ner?

Natt/tidig morgon - Ammning
Frukost - Gröt el välling
Lunch: mat o efterrätt
!5 tiden ca - Lite yoghurt (finns för 5-6månaders) O ammning efteråt
Sen ammning fram tills kvällsmat som är gröt

Tror ni inte de låter bra?
Skulle nog kunna funka för oss iaf o de e ju de som räknas egentligen.

Inga som helst planer för dagen, men vill göra något.
Känner jag MÅSTE komma hemifrån, in till stan o kika eller vad som.

Jaja

Kommentarer
Lizette

Det är bara att testa er fram vad som passar er bäst med maten. Det tar ju ett tag att hitta rätt mattider och sånt. Nikki har varit kanonsvår med det. Och hennes mage klarar knappt något, så vi kör fortfarande 4-månaders gröten och ersättning istället för välling. Mario var helt tvärtom som liten, åt allt och mycket av det. Hoppas du får en trevlig dag och att ni får ordning på maten...

2009-06-11 09:02:29
URL: http://www.paddis.se
Anna

nej jag förstår inte heller hur jag ska klara mig. ja visst kan man lada ner men som du säger så är det ju fusk :p

2009-06-11 09:52:22
URL: http://rainbowarrior.blogg.se/
Lizette

De dagar då Nikki vägrar äta den vanliga middagen så tar jag på lite fruktpure eller katrinplommonpure. Då kan man ta en sked frukt, två skedar mat. Sen får man ta lite frukt igen för att lura dom.. Det är ett jäkla kämpande, och det går alltid upp å ned det där med matvägran. Kämpa på bara...

2009-06-11 14:51:27
URL: http://www.paddis.se
DubbelDiagnos

Ja, det låter som en bra ide att börja läsa ihop. Beror bara på vad det är du ska läsa. puss

2009-06-11 17:16:40
URL: http://dubbeldiagnos.blogg.se/
Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Prova, jag tror ni verkar om det funkar bra:.))

2009-06-12 01:17:01
URL: http://mammamelissa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0