Lördag

             

              
lite kalas bilder från igår

Kalaset gick fint, Ebba skötte sig galant som nästan alltid.
Bara hon får vara i centrum o får total uppmärksamhet hela tiden så brukar de funka kanon.
Synd bara att man inte själv har den orken att ge henne total uppmärksamhet dygnet runt, hon måste ju klara sig lite själv åxå.

Hon har börjat med en ny dålig ovana som hållit i sig två kvällar nu.
Jag lägger henne som vanligt runt halvåtta o hon somnar, men sedan en timma senare vaknar hon jätte ledsen o går ej o trösta om jag ej tar upp henne, o de resulterar ju i att hon blir pigg o är uppe en timma längre.

Hon äter fortfarande relativt lite burkmat, ger henne kanske en fjärdedelsburk o sedan ammar jag henne.
Hon skulle säkert kunna äta mera men jag känner att jag tar de långsamt, ammning är ju ändå de allra bästa för barnet än så länge.
Katrinplommonspuren efter gröten på kvällen verkar ha fått igång hennes mage nu iaf, en gång om dagen bajsar hon o de tycker jag känns lagom, så hon ej får ont.
Kan btw nästan lova att de inte finns många som Ebba, hon gapar efter maten som en liten fågelunge med ett JÄTTE GAP! dom som sett henne blir förvånade, så gör hon så fort hon vill ta ngt i munnen, vare sig de e mat eller människor;)

Hon rullar runt till mage hela tiden nu, o sitter mer stadigt för varje dag.
Så himla kul med alla hennes framsteg.

Kanske ska hem till syster idag.
Kan bli trevligt.

Usch lite ångest för ekonomin som vanligt, att de inte bara kan lösa sig.

Nej usch vilket långt inlägg de blev, sorry :)


Kommentarer
Linda

Jag älskar söndagar, för hela familjen är ledig :) Men samtidigt avskyr jag dem för helgen redan är slut och sambon ska jobba...



Har dte varit pyjamasparty?? Gud vad söta de är iaf :)

2009-05-10 17:19:11
URL: http://lindamagnus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0