14/11 - Ebba stor flicka igen

Jag är faktiskt rädd för denna svinis, kan de inte bara bli möjligt att vaccinera så man kan sluta oroa sig sedan?
Jag är faktiskt jätte rädd, okej jag är medveten om att de inte behöver bli farligare än att man är tok-sjuk ett par dagar o sedan bättrar sig, men de KAN bli farligt.
Nu har dom tydligen ändrat allt o dom som e i allra farligaste gruppen är självklart lilla Ebba 0-4år riskarar att bli riktigt riktigt dåliga.

Jag tänker nog försöka hålla mig borta stora folkmängder med Ebba nu framöver.
Eller tja måste man handla o man inte kan fixa någon som kan ha henne så får man ju ta med henne, men får nog försöka undvika affärer o allt sådant ett tag.
Nästa vecka börjar iaf bvc vaccinera fick jag reda på igår, är 99% säker på att Ebba ska få sprutan, för jag tror verkligen att dom inte kan ge barn ngt som kan vara farligt för dom att få i kroppen.
Tydligen är svininfluensan lika farlig för dom i Ebbas ålder som RS-viruset va när dom va ännu mindre, o de va man ju väldigt noga med o inte bjuda in förkylda folk.

Esch nog om de, jag blir bara mer nervös av o tänka på skiten.
Men hur gör ni andra som har barn?
Hur går era tankar?

Hade en toppendag igår!
Började dagen med en långpromenad vid mjörn tillsammans med Karro o Sigge, alltid skönt o röra på fläsket så har man de gjort.

Hem o lagade lunch o fick skruttan att sova o sedan bar de av upp till Therese o Pascal.
Vi tog kort på barnen o drack kaffe o tjötade, (nästintill omöjligt o ta kort på Ebba som inte håller sig stilla)
Men jag hade mkt trevligt o kräver att få göra om de snart igen :)

Hem igen o lagade middag till Ebba o tog mig själv lite wookade grönsaker innan jag stressade iväg till kyltjänst för att städa ett tag o iaf tjäna lite pengar.
Visst de blir inte mkt men de lilla extra man får e så mkt värt, många tycker säkert de e onödigt när de bara gäller ca 600kr i månaden men jag visar vilja att få ordning på ekonomin iaf, även om de inte går lätt.

Kvällen avslutades med en väldigt god GI-pizza som jag bakade, satt o kollade Idol o åt gott.
Önska bara Johan kunde slita sig från sin älskare ibland (datorn) vill ju att han iaf ibland umgås med oss, vi är ju hans familj o vi behöver han.
Datan har inga känslor men de har vi.

Vill även gratulera min skrutt som idag fyller 11 månader!
kl 10:10 om man ska vara exakt, tänk att hon snart är ett år?
Shit asså stanna tiden någon!

Är öppen för förslag om någon vill umgås eller promenera, ja som vanligt måste man la säga.


nykläckt bebis


Stora flickan

Kommentarer
Sissi & Lukas

Hej hej!

Jag ska vaccinera Lukas, och tommie om man får med honom =P haha!

Jag fick ju sprutan på mvc för snart en månad sen.



Jag tycker att det är bra med vaccinet, jag kan ju liksom inte va hemma med en vrålsjuk Lukas, en dösjuk tommie och va hög gravid eller har fått en nykläckt bebbe..

Samma som du, vad händr om alla ni blir sjuka?? När det endå finns vaccin så ta det! Jag ska ringa bvc på måndag och kolla när man kan få det till Lukas.



2009-11-14 11:26:22
Therese

Tänk att dom har varit så små... Svårt att förstå. Kram!

2009-11-14 12:57:49
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0