Det lilla gråa huset

Vi kollade på de lilla huset som skulle hyras ut igår.
Och hur perfekt skulle de inte varit för oss?

Ett sött litet miniatyr hus som skulle bli vårt alldeles egna.
En liten brevlåda satt tillomed på de, o plats för ett litet ute bord och en stol fanns precis utanför dörren på den lilla verandan.

Ska försöka förklara för er hur den såg ut.
Man kom in i en rätt ordentlig lång hall med gaderober på vänster sida, fortsatte man rakt fram kom man till köket (fula färger på skåpsluckor som måste målas om men sånt kan man ju ordna)
Till vänster i köket va en toalett, visserligen en JÄTTE liten toalett men de går ju, man behöver ju faktiskt bara använda toaletten till dusch o toabesök o inte spendera mer tid där inne.

Till höger om hallen precis låg ett ganska litet vardagsrum med tillhörande klädkammare som va rätt stor och åxå skulle kunna gå o ha saker i.
En trappa upp låg ett stort vardagsrum o ett sovrum.
Så ja de e en trea men den e ju dumt planerad med rum och så, men de skulle man ju kunna ordna eller hur?

Färgerna va la kanske inte dom jag skulle valt, lister och sånt va brunt tex men en del skulle han stå för o ordna o en del kan man ju tids nog spara till o fixa efterhand.
Huset va gammaldags med snetak där uppe och takbjälkar, fönstren va djupa.

Ett jätte gulligt litet hus alltså, en trädgård o på sommaren brukade dom ställa ut en pool till barnen.

Priset va 4012 i kallhyra o han sa att de som bott där innan ej har betalat över 1000 kr i värme/varmvatten.
Han sa att vi hade första tjing på den om vi ville ha den, förstår ni?!
Klart vi vill men nu kommer problemet, uppsägningstiden på denna lägenheten är på tre månader och dom ville isf vi skulle flytta in snarast möjligt i huset eftersom de står tomt.

Får hjälp o ringa runt o kolla efter om de går o lösa idag o hur sen inflyttning han skulle kunna tänka sig.
Fattar ni?
Om detta löser sig så har vi ett mer riktigt hem för en familj!
Men jag vågar inte hoppas alltför mkt än eftersom vi har uppsägningstiden och Alingsåhem inte är kända för o va snälla och hjälpsamma.

Vad tror ni om detta för oss?
Håll tummarna!

Sen så e jag glad jag har många i min släkt som har öga för inredning, haha Della, Lena o Malin tex, skulle nog fråga om en del hjälp av dom ifall vi fick de!

Kommentarer
Malin Lundin

men jag kommenterar nu då :P

det där huset verkar as gulligt!!! fy fan va roligt ^^

om det händer så kanske jag kan hjälpa er att flytta om det behvös? hade gärna gjort det om jag kan!! kram :)

2009-11-03 18:41:13
URL: http://essessce.blogg.se/
Lena

Hoppas så innerligt att det löser sig med uppsägningstiden!!



Håller både tummar och tår!



kram

2009-11-03 23:16:26
Anonym

guu så mysigt! V art ligger de? Puss

2009-11-05 04:15:42
URL: http://sarahsoligberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0