Drömmar

Hemska drömmar inatt, drömde att jag hade ett till barn.
Att morgonen då Ebba föddes hade de fötts ett barn till, som dom hade stulit från mig o raderat ur alla journaler o på något sätt fått mig o glömma.
Att jag ibland hade drömt om barnet fick mig o kolla upp detta mer o de visade sig vara sant, snacka om panik, hur skulle jag få tillbaka mitt barn?
Tyvärr fick jag aldrig svar på de eftersom Ebba väckte mig mitt i allt kl 06:42 o ville gå upp.

Känner mig riktigt trött o inte alls utsövd idag, kan kanske bero på att jag drömde o måste sovit väldigt ytligt.
För jag somnade ju tidigt igår som vanligt.

Hm ställde mig på vågen i morse o hade gått upp ett halvt kilo, hur kul känns de då?
Ångesten smäller på som bara den direkt o man börjar genast med massa knasiga tankar i huvudet om att man inte får unna sig saker o måste allltid träna som en tok.
Måste komma iväg till danspasset ikväll o innan dess ta en rejäl långpromenad med Ebba o Tilda.

Jag har inga som helst planer för denna dagen.
Hade varit kul om någon kom o hälsade på eller kom upp o följde med på en promenad.
Klarar inte av o hemma en hel dag utan o göra något, får panik o de kryper i hela kroppen. Kanske blir bättre sen när vi flyttar till huset?

Spenderade dagen hos mamma igår ju o kom hem nån gång innan fyra.

Usch hatar denna tiden i månaden när räkningarna bara dimper ner fler o fler i brevlådan.
Vi har ju liksom så sjukt dåligt med pengar o varje krona räknas, jag vill ha ordning på ekonomin o känna att vi klarar allt själva men vi är inte där än.

Kom o tänka på en annan sak nu, Ebba har ju fått dagisplats men jag tycker verkligen inte hon är tillräckligt stor för de än.
Man kan ju söka vårdbidrag o sedan va hemma , men man får 3000 i månaden, de går ju inte.
Dock får man arbeta samtidigt som man har vårdbidrag men man får inte använda sig av dagis.
Tänk om Johan bara hade kunnat haft henne o jag kunnat få ett extra jobb o hoppa in på när folk va sjuka, då hade jag sluppit dagis redan.
Vet inte hur jag ska lösa detta, får se men jag är helt enkelt inte redo o lämna bort Ebba på dagis än.
Hon är för liten o jag vill hon ska kunna mer saker.
Augusti hade varit perfekt, då e hon 20 månader alltså lite mer än 1,5år och kan göra sig förstådd bättre o går stadigt.
Ångest!


Nej nu gnäller Ebba, får väl sätta mig o läsa en bok för henne o bläddra lite innan de e dags för hennes frukost
/Emmelie

Kommentarer
liisa

Vilket dagis ska ebba börja på?

2009-11-15 20:24:59
URL: http://liisagyllin.blogg.se/
Liisa

oki roligt men tråkigt att det inte blev något utav dom du hade valt.

Thea går på Östlyckans dagis =) vilken avdelning kom ebba inpå?

2009-11-15 23:15:33
URL: http://liisagyllin.blogg.se/
Mamma Melissa -ung mamma till 2 i Himlen och 1 på jorden

Det låter klokt att vänta lite... drygt 1,5 är ju den åldern som brukar rekommenderas, så lita på din känsla:.))



Men du det där med vågen är lurigt... väger man sig inte på exakt samma tid, varje dag och har exakt samma matrutiner så kan det faktiskt variera med 1-1,5 kilo mellan vägningarna trots att man inte gått upp i vikt. Så försök att strunta i det där... även om jag vet hur svåra de där tankarna är när de kommer...



Tack snälla för dina kommentarer inne hos mig också! Jag har varit jättedålig på att blogga runt sedan lillebror kom men försöker att ta igen det nu:.))

2009-11-16 03:36:00
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Liisa

Avdelning vintergatan? finns det fler än ett dagis på östlyckan?



Jag förstår att du vill vara hemma med ebba.

Thea började på dagis när hon var 18månader.



Allt är bara bra med oss hur är det med er? hörde att ni fått en större lägenhet måste ju kännas toppen =) kraam



2009-11-16 07:41:50
URL: http://liisagyllin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0