Kort uppdatering

Okej jag har avklarat dagen o de känns okej.

Höll på o kräkas av nervositet o rädsla imorse.
Fick komma in o prata med en barnmorska tidigare efter att jag påmint dom.
Bröt ihop totalt, va så rädd så visste varken ut eller in.
Men hon va snäll o satt o pratade med mig, läkaren va åxå helt underbar.

Hon satte sig för de första på knä framför mig o tog tag i min hand o förklarade allt mkt mkt noga.
Tillslut så kände jag mig trygg att genomföra en till o börja med vanlig gyn undersökning.
Dom penslade även på ättika lösning som skulle göra cellförändringarna vita, dock kunde hon inte kolla på dom för så fort hon kom åt min livmoderhalstapp så gjorde de ont på mig.

En infektion i livmodern trodde hon, för annnars är man inte så öm.
Antibiotika i 10 dagar o sedan har jag tid på operation den 30/11.
Dom utför resten av undersökningen när jag sover, hon sa att då kan hon kolla ordentligt och även skära bort området där de är förändringar om hon känner de behövs.

Prover skulle jag ta efteråt, ja då kommer min nålfobi fram (inte lätt o ha sånna fobier som man måste utsätta sig för)
Sköterskan kände sig stressad när jag sa jag va rädd o stack självklart fel o fick hämta en annan som stack mig i andra armen o lyckades.

Fick röda utslad runt där dom hade stuckit pga min nervositet.
Men men jag klarade de iaf!


Therese va snäll o försökte ta Julklort på Ebba

Kommentarer
Malin Lundin

va duktig du är emmelie!

det fixade du ju galant ^^

Kram

2009-11-12 16:45:47
URL: http://essessce.blogg.se/
JosefinEmilie

Gud vilken sjukt söt bild!! Ebba är verkligen fotogenisk, kram!!

2009-11-14 20:50:36
URL: http://regnblomma.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0