lördag med planer

Glömt o berätta att de börjas gåträna här hemma nu.
Ebba har försiktigt o staplandes lyckas ta två steg :)
Hon tycker nog de e ganska läskigt och verkar otroligt feg när hon ska göra de, men hon lyckades ett par gånger igår :)
Två tre steg max men de e på gång iaf :)
Stora lilla Ebba som snart kommer springa omkring här hemma, tacksam att vi får större då!

Nu står hon i gåstolen o kollar faktiskt på ngt animeratbarnpogram, hon har varit ganska farsinerad av de ett par minuter nu.
Fast nu kom hon självklart hit o står o ropar på mig.
Konstigt att de aldrig slår fel , när jag börjar blogga ja då vill Ebba va med mig.

Ringde runt och kollade igår förresten.
Men blev egentligen inte smartare, för o få a-kassa behöver jag antingen ha barnomsorg 15tim/v
Eller ha någon som passar henne, men personen i fråga får inte va arbetslös eller sjukskriven :S
Så jo mormor skulle kunna stå som person som pasasar iomed att hon är pensionär men ja.
Åh va jobbigt detta är!

Vet inte va jag ska göra med mitt liv ens.
Har ju haft lite smått panik över detta hela tiden .- Vad ska jag göra när mammaledigheten tar slut?
Nu helt plötsligt är de inte alls många dagar o jag tvingas snart bestämma över min framtid.
En del av mig vill jobba o tjäna pengar, men de enda jag kan få jobb inom är typ i vården och städning, känns som om jag gjort mitt i de yrkerna o jag vill testa på något nytt.

Men då behöver jag utbildning, o då måste jag ta csn lån, vet inte om jag är redo  o plugga och till vad isf?
Har tänkt på förskolelärare, eller ja sån som jobbar på dagis med riktigt små barn eller max upp till åldern 6år på fritids eller så.
Inte äldre än så.

Sen har jag tänkt på socionom för då kan man arbeta inom så otroligt mkt.

Men de e lång utbildning o jag har inga betyg från gymnasiet typ och då betyder de ännu mer plugga på komvux innan man ens kommer in på den utbildning som intresserar en.

Förstår ni mitt dilemma?
Tiden tickar med mammadagarna o jag vet inte alls va jag ska göra, lite panik börjar infinna sig.
Starta eget? vem är på?
Hade ju en liten ide men de e ju inte lätt de heller.

Pappa skulle komma idag en sväng på förmiddagen, trevligt.
Sen ska jag iväg på julpyssel som missionkyrkan och spädbarnsgruppen annordnar, de blir lite julmat och folk som hjälper till o kolla barnen medans vi pysslar.
Om mitt tålamod räcker för pyssel.

Nej nu måste jag ta min lilla skitunge här.


Kommentarer
Mela

Du får väl komma med på någon träff nån gång.

vi har en annan tjej med tvillingar som bor i alingsås som är med :-)

2009-11-21 12:12:25
URL: http://mikaelajensen.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0