Vi håller fortfarnade tummarna

Okej de går inte o lova något med uppsägningstiden så enkelt är de.
Men de är Alingsåshems skylldighet att försöka göra ALLT för att få den uthyrd snarast möjligt.
O ev kan man göra upp en avbetalningslösning på resterande hyror.
Om man inte kan hyra den svart i tre månader till någon man känner då, någon som känner sig sugen?

Mamma ska ringa o prata med rätt kille på Alingsåhem idag o se lite mer på lösningarna.

Soc har gett grönt ljus iaf, hyran är helt okej från deras sida.
Helena (en gammal kontaktperson) som jobbar inom soc rådde oss till o ta den.
För en sån här chans får vi aldrig igen o de där med uppsägningstiden på ngt sätt ALLTID löser sig.
Hon arbetar ju ändå inon socialtjänsten o när hon råder oss till de känns de lite säkrare iaf.

Men ska kontakta hyresvärden idag o prata igenom med honom om när han hade kunnat tycka de e okej o vänta med inflyttningen till o vad han säger om hund i lägenheten osv.
Sen ska jag kolla på den igen o ta med mig pappa, han kanske märker saker som man själv inte märker liksom.

Så sånt står på shemat idag , jag som hatar o ringa för de känns som om jag säger o gör fel hela tiden, hur ska de gå?

Måste handla med för vårat stackars kylskåp är iprincip tomt, inget bra alls.

Är lite pirrig eftersom jag fick sms från Elin igår att hennes vatten gått.
Känns spännande, hoppas hennes förlossning startat på rikitgt nu snart o att dom snarast har sin lilla bebis hos dig, får se va de blir jag gissade på tjej o hon tror pojk.
Spännande!


Kommentarer
Sanna

Jag säger bara TA DET!! Det med lägenheten löser sig alltid på något vis och ett litet hus för er familj kan inte vara annat än toppen, håller tummarna nu för att allting går vägen vad gäller det.



Älskar er!!

2009-11-04 19:29:16
URL: http://spetan.blogg.se/
Rebecka

ÅÅH vad kul om detta skulle gå vägen!! Jag håller tummarna för er! :D

2009-11-04 22:04:00
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0