mycket man borde

Ebba vaknade tidigt igår o jag kände jag behövde va ifrån Johan ett tag.
Så vi tog på oss o gjorde oss ordning tidigt innan frukost tilloch med o traskade bort till mamma i mörktet o ösregnet.
Väl där blev de lite välling för Ebba o sedan va de full fart igen, sova är inget för min lilla dam.

Gjorde väl egentligen inget speciellt där, bara va så jag o Johan satt o va klistrade på varandra.

Förstår egentligen inte hur Ebba ens växer, hon äter som en liten mus.
Testade o ge henne ett kött som mormor kokat tillsammans med de där vanliga, potatis,broccoli o morot, hon åt la en eller två tsk innan hon började knipa igen munnen o vända bort huvudet, visst går de o vilseleda henne ngra skedar till men inte många.

Tänkte okej hon får testa äta pannkakor (utan socker o salt)
första små bitarna sa hon tillomed mmmmm o sedan helt utan aledning va de inte okej o äta mer och hon kan knappast vara mätt för de va mkt små mängder hon åt.
Välling,gröt o macka äter hon nästan alltid bra iaf, tur är väl de.
Iofs växer hon som hon ska åxå så men ändå.

Mycket jag borde göra idag.
Mår så jäkla kass över min vikt o de känns som jag lagt på mig flera kilo.
Har ju gått upp lite trots jag skött mig men efter igår så vart jag så sugen när Ebba åt pannkakor så jag åt en av hennes, o fy fan va samvetet är dåligt pga de.
Vågar inte ens ställa mig på vågen idag, hur sjukt är de inte?
Nej fy fan de sätter sig i huvudet sånt där tjaffs

Så för att få samvetet lite lindrat behöver jag ut o röra på mig, helst dra till gymmet.

Storstädning är ett måste med, har de inte rörigt direkt men känner att de e liksom smutsigt även om de ser ganska okej ut, förstår ni vad jag menar?
Vill ha ett sånt där rosa städ set, haha för visst hade man städat lite bättre då?
Med nytt mopset o lite nya fräscha artiklar som luktar gott hade de gjort de liiiite roligare o städa.

Handla, ja de va då satan va fort de tar slut i kylskåpet, får väl se om någon ska iväg till Maxi annars får la jag ta de viktigaste på Willys eller så.

Tja de va la vad jag hade planerat, men de drar ju ut på tiden när man där imellan ska leka o få en Ebba o va nöjd o glad, så detta är nog ett heldags-göra... minst.


/ Emmelie


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0