Lördag o kyla

Sovmorgon!

Hur underbart är de inte?
Vaknade av mig själv kl 07:30, Ebba sov fortfarande jämte mig.
Försökte försiktigt krypa upp ur sängen men då vaknade hon självklart.
Gör ingenting men hade ju varit lite extra skönt o sitta uppe alldeles själv i total tystnad ett par minuter :)
Kan tänka mig att tystnad är något ickeföräldrar underskattar, för fy tusan va skönt de är !

-4 står termometen på idag.
Iskallt ju!
Ska ut o gå morgonpromenad runt 4,7an med Karro o Sigge sen, har lagt av mig lite på den fronten o då e de bra mkt lättare o komma iväg tillsammans med någon annan.

Fuskmätte mig lite idag, har faktiskt tappat 2 cm till om magen sen sist.
Orkade inte ta alla mått o så, men får ta de nästa vecka så ska jag skriva o berätta om framstegen allt som allt.
Vikten står fortfarande o stampat på 60,5kg, de e jobbigt o få den ticka neråt nu vill jag lova.
Men jag SKA lyckas!

Igår fick jag iaf städat på kyltjänst, gick bra men mkt fortare denna gången eftersom de inte alls va lika sketet.
Ca 1,5 timma o då tog jag de ändå lugnt eftersom jag trots allt får betalt för den tiden jag är där.
Johan va självklart på ett uruselt humör o va inte glad i o behöva ha Ebba.
Tyckte han skärpt sig med humöret lite men nu börjar de bli sämre igen :(
Tror de har med de här med praktiker o så o göra, så jäkla svårt o få tag i något!
Har hjälpt han ringa runt o alla säger nej, så ja de e inte kul!

Idag har jag inga som helst planer.
Promenera då men annars inget.
Jag vill gå till stan o fika med någon o kanske shoppa lite.
Har inte pengar till o shoppa men Ebba behöver sig verkligen ett par nya byxor eftersom hon växt ur de flesta andra.
O ett par skor behöver damen med, ett par ordentliga så hon iaf har möjlighet o gå ute om man är o tex gungar.

Får väl se om jag lurar med mig någon.

Så kom igen hitt på något med mig, måste fördriva denna dagen!



Kommentarer
emma

jag har i tysthet foljt din blogg sen innan du fick ebba. jag vill bara saga en sak. snalla sluta hitta pa ursakter for johan, for att han inte vill ta hand om sitt eget barn. spelar ingen roll vad som an hander i hans liv eller inte. han ska ta hand om henne utan tjat gnall eller sura miner. ni var faktiskt tva som tillverkade henne, darmed ar han precis lika ansvarig som du. tank pa det.

annars alskar jag att lasa om er. du och ebba ar ett radarpar! =)

2009-11-01 15:41:09


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0