Mörker

De e de som är de tråkiga med vintern o hösten, morgorna är så mörka.
När Ebba vaknar vet man inte om de är mitt i natten eller tidig morgon, de är nog de som gör att man blir extra trött när man går upp åxå, tror ni inte?

Glatt besked på vågen imorse när jag va tillbaka på 61,6 igen, skönt o slippa ha ångest över vikten de första man gör direkt på morgonen iaf.
Så nu kan man dricka sitt kaffe i lugn o ro.

Gårdagen bestod av handling o promenad, tränade Tilda på o gå utan koppel, hon är så duktig så.
Visst stannar hon o luktar ibland men offtast så går hon vid sidan av vagnen hela tiden.
Gick tidigt igår när de va alldles dimmigt så vi mötte knappt en människa heller.
Önska jag hade haft med kameran då de va så grymt coolt nere vid Nolhaga när de va så dimmigt så man inte ens såg sjön, får börja ha med kameran mer flitigt!

Gick o dansade som vanligt ihopp om o bränna några stackars kalorier, gick bra o va sådär lagom jobbigt.
Måste bli bättre på o traska dit, ska försöka gå dit två gånger i denna veckan iaf. De är faktiskt inte för mkt begärt av mig.

Pratade med min gamla jobbarkompis igår o vi förbokade att vi skulle till Ullared nästa tisdag.
Snackade om de när vi sågs förra veckan att fan va gött de hade varit o dra iväg snarast möjligt o bli klar med alla förbannade julklappar o födelsedagspresenter.
Synd bara att mamma börjar nån kurs så hon kunde inte ha Ebba =(
Men pratade med Della o hon sa att de va helt okej för henne.
O nog vet jag att Ebba älskar sin moster o moster älskar Ebba  o tar superbra hand om Ebba men de e lite pirrigt eftersom de e isf är första heldagen jag är utan henne.
Men men de ordnar sig nog den dagen de blir dags.

Har nog bestämt mig till o vaccinera mig mot kommande svininfluensa nu iaf, för Ebbas skull.
För o verkligen vara på den säkra sidan så jag int drar hem något som skulle smitta henne, för fy satan va kass jag hade mått om jag visste med mig att jag hade smittat henne o ändå haft chansen att vaccinera mig mot de.
Så får la se när de blir dags.
Ni andra med barn, hur ska ni göra?

Spädbarnsgruppen blir ca 10:45 idag då jag ska hinna med lite massage innan, är mkt behövligt känner jag.
Borde gå en rask promenad innan dess med, men får se om vädret tillåter.

Tack för alla kommentarer, alltid lika kul o de värmer.
Fortsätt så!

Kram till er!

Ps, mitt bröd jag bakade igår blev kanongott.. såklart :)


Kommentarer
daniella

du vet att jag mer än gärna passar min lilla skitunge :)

2009-10-19 07:55:01
URL: http://dellisch.blogg.se/
June

Jodå jag va hos läkaren i Onsdags, fick tabletter och låg sen i två dygn. Tyvärr har det inte blivit bättre så ska kolla synen i veckan och sen tillbaka till läkaren. Dem trodde först det var hjärnhinneinlf, sen muskelinfl, men tabletterna har inte hjälpt som sagt så näste steg efter synundersökning blir röntgen. Lite skraj, men det ska nog ordna sig!



Skönt att höra om Ebbas knöl med!

Ang vacc, har vi funderat fram och tillbaka och har kommit fram till att vaccinera oss. Jag är först ut eftersom jag både har astma och jobbar inom vården. Jag tror det är som du säger - man skulle aldrig förlåta sig själv om man haft chansen och någon blir sjuk.

2009-10-19 08:55:56
URL: http://mammajune.blogg.se/
maja

Heej goding!! Denna gången blir det lite tigth med tid, för tror bara vi blir där lördag-söndag. Men ska snart ta å planera in lite fler dagar där nere så jag kan hinna med å göra allt jag vill!

Då ska jag ta bilen upp till Allingsås också=) Mamma bor ju i Partille så..



Allt bra med er? Ebba är så sööt så!!

Kramar

2009-10-19 11:05:32
URL: http://majjases.blogspot.com
stin

hejsan mimmi! kan vi ta n kväll framöver igen,de va mycke trevligt, oh så god mat du bjöd på. du e så duktig med ebba, din vikt, ditt hem! sträck på dej gumman du e ett exenplar för många.men nu har ja lite pippilotta längtan, ebba längtan,,, å så klart johan. hälsa honom mycke från mej

2009-10-19 12:58:50
SANDRA

SV; Skötn att höra ;D hihi kul att du svarade!

Vad gör du då?

2009-10-19 21:52:59
URL: http://barasandrasegna.blogg.se/
Lizette

Hej Gumman,

Har inte läst din blogg så flitigt det senaste, men du vet ju varför. Men nu har jag läst ikapp mig igen :)

Ullared är perfekt att åka och shoppa alla julklappar och sånt. Man får ju verkligen mycket mer för pengarna än annars...

Älskar dig min vän! Puss

2009-10-20 07:24:18
URL: http://www.paddis.se
therese

ja de e ju verkligen mycket jobbigare.. så ja gör de ju av lathet.. ehhehe. så har man maten ett tag vettu.... kjam

2009-10-20 08:33:32
URL: http://mummas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0