Fredag, woho

Sitter här med ett glas vin o mumsar lite nötter.
Har haft en riktigt bra dag, träning,stan promenad o umgåtts med min allra bästa vän.
Kan de bli bättre?

Träningen gick iaf kanon, va så mkt roligare o träna två.
Vi peppade varandra men jag vet en som kommer ha träningsvärk imon o de är inte jag.
Typiskt att när jag sprang på rullbandet funkade fan inte skiten o sänka farten på. Hade liksom dratt på så jag skulle springa en stund men insåg snart att jag inte orkade längre efter en timma i gymmet.
Maskinen ville inte som jag o gick inte o sänka farten, så fick snällt springa på tills tiden va slut.
Sån jävla tur man har liksom.

Hem och åt lunch, stressigt värre o försöka hinna med allt med Ebba sig själv o maten, men kom iväg tids nog iaf.
Ebba slocknade direkt eftersom hon ej sovit ngt ännu o vi gick o tog en kaffe.
Systemet o valde noga ut två flaskor vin (vi har delat på den ena nu som jag valde o den smakar faktiskt mkt bra, får se om Beckas åxå håller måttet)

Hem o städa o gav lillskiten middag,
Ut igen o promenerade lite med lilla Tilda o lät Ebba gunga lite.
Sen somnade hon gott när hon väl fått vällingen o pyamas på, men självklart har hon vaknat o hållt på en massa nu ikväll, men får skylla på tänderna o att man faktiskt hade ngt o göra o verkligen ville hon skulle sova bra.

Maten blev en underbar fisksoppa med smak av saffran, underbar. vill nån ha recept så hojta till.
Dock är Beckas smaklökar lite tåligare än mina eftersom hon kryddade med så mkt cayjenpeppar att jag höll på o dö, såå starkt så jag blev alldeles svettig.

Gissa om grannarna håller på o spelar som idioter?
Yes såklart, på måndag ringer jag (surfittan) o klagar, de är INTE okej o hålla på så JÄMT o varje helg.
Visst spela gärna men gör de med måtta!

Nej får dra tillbaka till soffan o kändis djungeln nu med mitt glas vin o mina nötter.

/ Det är dags för fredagsmys!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0