Helvetes dagen

Ska försöka mig på en sammanfattning av dagen som blev en av dom värsta i mitt liv igår.

Som jag skrev i tidigare inlägg va Ebba hos läkaren på morgonen och fick konstaterat av läkaren att hon hade öroninfektion och lunginflamation och ska därför äta pencilin i tio dagar o sedan efter 6 veckor komma dit o lyssna på henne igen.
(Va hos läkaren i måndags med o dom sa att de bara va en förkyldning)

Ringde vårdcentralen igen efter ett par timmar eftersom Ebba till och från blir blå om läppanra o lite kring fingrarna (ingen nyhet och hon mår precis som vanligt vilket jag noga förklarade för läkaren - hon var alltså inte de minsta påverkad)

Dom ringer upp sen igen o läkan beodrar oss att ta ambulans till Borås barnakut.
Hon skrämmer skiten ur mig helt o hållet o säger de kan va hjärtat att de - kan gå fort, att de kan va Rs osv osv.
Jag förklarar ännu en gång att hon inte längre är blå utan helt som vanligt men får ändå som svar jag ska ringa larmcentralen.
Ringer o förklarr läget o efter ca 10 minter kom ambulansen och vi for iväg.
16:45 var vi framme och dom kollade hennes syresupptag som visade sig vara perfekt 100%.
20:00 får vi träffa en läkare, vi har alltså suttit o väntat i tre timmar.

Läkaren lyssnar o kollar på Ebba precis som de två andra läkaren gjort o konstaterar öroninfektion (fast på motsatta öra som den andra läkaren gjort) Han säger hon inte har lunginflamation och påstår även hon har små små prickar i halsen (en virus infektion) Som förövrigt dom andra läkarna inte har sett.

Han skriver ut lite hostmedicin o säger att jag ist för tio dagar ska ge henne pencilinet i 5 dagar.

Så hur fan ska jag göra?
TRE olika läkare har sagt olika saker, hur fan ska jag veta va de är med Ebba?
Som sagt hon mår visserligen bra men jag vill veta VAD som är fel.
Får la ge pencilinet i 7 dagar eller något då.

Har ni varit med om liknande? Att olika läkare säger olika saker?

Kommentarer
Sandra

Vilken dag!! Och förstår att du blir förvirrad när läkarna säger så olika! Fattar dom inte att man blir helt förvirrad ju!! Hoppas hon kryar på sig snart!:-)

2010-04-23 07:24:32
URL: http://photoshopbilder.blogspot.com/
Therese

Men Gud vilka läkare. Man blir ju helt förvirrad, hoppas hon snart mår bättre. Kram på er

2010-04-23 09:01:52
URL: http://Www.metrobloggen.se/tegu
Mela

o det är kåvepenin du har så kan du blanda ut den med lite yoghurt eller nå och ge henne för att försöka få bort smaken så gott det går.

Ring barnmedicin och be om att få komma dit och kolla öronen när hon har haft penicilinet i 5 dagar så får du se om du behöver fortsätta eller inte.

Så skulle jag ha gjort.

2010-04-23 14:55:13
URL: http://mikaelajensen.blogspot.com
Sara

Men gud, läkare ska ju ha kunskap.

Hoppas det blir bättre!



Har ni vart med om något likn. förut?

2010-04-23 17:17:11
URL: http://www.februaritjej.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0