Regnit, men mysigt?

Det regnar ute, de ser lite dystert ut men ändå lite sådär mysigt.
Tänk va skönt de hade varit  o spendera ett par timmar i soffan framför tvn och ngn varm filt.
Haha synd Ebba är helt ointresserad av tv, OM de inte är hundar på.

Har ni någon bra barnfilm att rekomendera? Ebba är ju bara 16 månader o e som sagt totalt ointresserad.
(vilket är bra såsätt) Men de hade kunnat va mysigt att just sånna här dagar kunna bara gosa ner sig i soffan med henne o mysa.
Så tips mottages tacksamt =)

Blev som jag befarade igår, totalt slut och somnade ett x antal gånger under greys anatomy, men men hann med på lite vad som hände iaf.

Kom precis på de är ju valborg imon.
Inte för att jag vill ut o röja men de hade varit mysigt att kanske äta något lite godare o umgås med någon.
(Johan är ingen ide o fråga ens, han sitter ju där han sitter)
Så ngn som erbjuder sig så hojta till. =)

Jag ska träffa rektron för skolan idag, känns lite spännande.
Har ju bestämt mig för att söka, så nu får vi hoppas att jag kommer in.
Sen hoppas jag min vän kommer in med, för de hade varit riktigt skoj att gå med någon man känner!
Johan sökte in till skola han med igår, ja som programerare eller något sånt i Göteborg, håller tummarna även han kommer in.

De enda som svider är att Ebba isf skulle få gå heltid på dagis.
Vet att dom flesta föräldrar blir tvunga o göra så men jag vill inte.
Lite sådär lagoma halvdagar hade varit de ultimata, hon har ju visserligen en snäll mormor.
Synd farmor o farfar inte bodde här med.

Här är en låt som betydit mycket för mig under årens lopp, för visst är texten helt underbar?

Kommentarer
Thea`s mamma

Thea älskar att kolla på: I DRÖMMARNAS TRÄDGÅRD sen funkar även BARBIE väldigt bra så testa det på ebba =)



kraam

2010-04-29 07:55:12
URL: http://liisagyllin.blogg.se/
Rebecca

Min plutt Melvin älskade att kolla på Nicke nyfiken.

En underbart bra och mysig film.

Plus att när barnet kollar på denoch e nöjd så är även hela jack johnsson album med på filmen, så vi föräldrar får höra lite mysig musik :)

Melvin tittar fortfarande på den.

Men nu är han mer inne på Lilo o Stitch.



Ett till tips med detta med filmtittande.

Barn tittar gärna på saker som känner igen.

Så även om tösen inte tycker det e kul å se typ lilla sjöjungfrun första eller andra gången,

Så kommer hon att gilla den när hon känner igen låtarna och karaktärerna.

Så i mitt hem gick samma film på varje morgon :) till slut så ville han inget annat än å se just den filmen när han va på humör å se :)



Hoppas detta va till någon hjälp

2010-04-29 09:24:11
URL: http://staaacey.blogspot.com
Joanna

Hej!

Tack för tipset. Vi ska testa detta, ska bara samla ihop oss så vi orkar stå emot hans skrik/gråt...!! :) Vi testade nåt liknande en gång för ett tag sen, men så gjorde vi felet att sluta med det, för att han grät så mkt...



Grät ebba mkt när ni testade att somna henne i början? För mille grät alltså SJUKT mycket!!

2010-04-29 09:47:56
URL: http://mammatillmille.blogg.se/
Joanna

Aa fem-minuters metoden hade jag INTE pallat. Herregud, vad jobbigt att gå ut därifrån när ens bebis e ledsen..

Men nu, som du sa, så är man ju där...så då e dom väl bara arga :)

2010-04-29 11:15:20
URL: http://mammatillmille.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0