Sen när blev de okej?

Ebbas näsa har börjat rinna lite tillochfrån och jag hör små små hostningar, är de alla förkyldningar och sjukdommar som börjar nu när dagis och skolor startar?
Baciller kommer och invaderar oss från alla håll.
Känner att jag inte har tiden att vara hemma..

En kort dag i skolan och de är jag tacksam för.
Har ju resurstid vilket innebär man ska läsa läxor men de tar jag när Ebba somnat om kvällarna istället.

Stel i kroppen och trött som ett as, inser att de kommer bli ännu en höstddag.

Förbannade höst, sen när blev de okej att den kom?!


(vilket påminner mig om att jag måste införskaffa mig regnkläder och gummistövlar, vart kan man hitta billigt och bra? Tradera?)

Kommentarer
hanna

Ullared :)

2010-08-25 09:38:17
Anki mamma till Milly

fanns hyffsat billiga och fina på ullared,=)

2010-08-25 10:00:52
URL: http://mammamumin.blogg.se/
therese

grymt fin bild. är de du som tagit den nu i år?

2010-08-25 14:30:17
URL: http://mummas.blogg.se/
eva

Säger som de andra, ullared! Och jag måste hålla med dig, inte höst än ;-( usch, kallt ruggigt och en massa sjukdomar! Blä

2010-08-26 08:10:48
URL: http://mammabohman.blogg.se/
Sanna

Jag tror jag har ett helt vanligt svart hemma som du kan ta, jag köpte ett nytt i år, för det gamla var lite kort i benen, men du är ju kortare så att. Säg till isf, annars åker det med på loppis.

2010-08-27 13:33:11


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0