Prickigkorv.

Godmorgon.

Trött som ett as eftersom vår lilla tjej vaknade runt tolv inatt och knappt kunde somna om eftersom hon låg och kliade och vred och vände på sig hela tiden.
En riktig liten prickigkorv är de! Är orolig de är något annat än vattkoppor men ringde sjukvårdsrådgivningen och dom sa även idag att de är nog vattkoppor och om du promt måste in o kolla så får du vänta tills imon och gå till en distriktssköterska.. Hon sa även att de inte blir till blåsor förens om ett par tre dagar, och att de kan komma jätte mycket på vissa.

Nåja, blir att va hemma och göra ingenting, så de som vill ha eller har haft vattkoppor får gärna komma hit och umgås med oss. (lär klättra på väggarna inom snar framtid)
Namnkalas för Nea ska hinnas med o besökas av mig en snabbis med!

Dagens korv..

Kommentarer
Josefin -Happy Days-

Oj vad koppor, är de jobbiga för henne? Mina barn har inte haft vattkoppor någon av dem alls än, men jag minns att jag själv hade det i 7-års åldern o att det kliade hemskt mkt.



2010-12-05 09:32:47
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays
stin

Hejsan på er! E de vattenkoppor? För mej ser de ut som Chalakansfeber? men visst blir barnen vacinerade mot de idag, eller? kolla hennes tunga!jakommer inte heller att kunna närvara vid neas namnkalas idag, min mage e i uppror! de e faaaan, nåja presenten ligger kvar här, hon får den senare!!! men de är något jag sett fram emot att få träffa er alla!

2010-12-05 09:54:51
Chicmommy - mamma till Ajdin

Ojj, håller tummar att det verkligen är vattenkoppor och inget annat. Ser inte alls roligt ut :( Stackars pluttis :(

2010-12-05 13:28:03
URL: http://chicmommy.blogg.se/
Zara

Det ser inte ut som vattkoppor. Min dotter Nea hade sånna (liknade iaf) på benen, det var köld eksem. Det växte bort. Undertiden så fick hon en salva och mediecin så hon kunde sova på natten..



2010-12-05 14:27:40
URL: http://zwinkler.blogg.se/
Nina

Hej hopp! Liknande utslag hade min tjej i höstas, va antagligen allergisk reaktion mot badolja. Något annat kunde vi inte komma på. Hoppas utslagen försvinner fort! kram

2010-12-06 05:19:45
URL: http://ninafinaballerina.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0