De e sjukt , varför betala för mer?

Kallt, termometen står stadigt på -16!
Jag gillar de inte alls, för när tusan ska de bli liiite varmare o gå emot våren?
Längtar så tills de går o promenera ordentligt utan att bli helt slut o vansinig på köpet.
Längtar tills man slipper ta på sig lager på lager o bråka med Ebba varje gång de e dags o våga sig ut.
Jag säger som Ebbba -busch!


Tilda gillar iaf snön (ögona ser lite konstiga ut efter jag försökte ta bort röda ögon)

Dagen har jag inget planerat.
Hoppas de dyker upp något vettigt iaf.
En maskin tvätt ska tvättas och jag ska diska berget med disk - hur många gånger om dagen ska de va möjligt o behöva diska egentligen?!

Kanske skulle man ringa spädbarnsgruppen o fråga om man får komma dit på fika?
Men innan dess då?!


Gi har gått bra nu i två dagar.
På vågen stod de idag 60.7 vilket innebär -1kg redan.
När jag väl kommit tillbaka in i de så går de ganska lätt att ta sig ner till dit jag va innan på ca 59 kg.
MEN jag vill ju ner mer, o de mina vänner är INTE lätt!
Sen de där med att forma kroppen med va, haha jag MÅSTE få in en rutin på träningen men de e så sjukt tråkigt själv o de e så himla fel sida av stan o gå till nu (vilket man heller inte vill pga vädret nu)

Nu till tal om de eviga problemet i detta huset - pengar.
Fick elräkningen igår o den låg på 2200 kr!
Helt sjukt va dyrt de är med värme, och ni ska veta att hushållselen har jag verkligen snålat på.
Stängt av alla apparater, dagit ut kontakter som ej används, släckt lampor. Samma sak gäller varmvattnet, har typ duschat, stängt av o shamponerat in mig medans jag stått o huttrat som tusan för att sedan snabbt snabbt skölja av mig igen.
Så värme de e de som kostar pengar, vi MÅSTE ha värme!
Såg på räkningen att de stod förbrukning 890kr, nästan ALLT annat är moms, skatt osv osv. VARFÖR ska man betala så mkt mer än va man förbrukar?
Kan ngn svara på de?

Oj detta inlägget blev långt.
Nu är de dags för gos med Ebba!

Kommentarer
Madicken

Kikar in från Familjeliv och ser att våra bloggar har samma namn..:-)



Ha en underbar dag!

2010-02-11 11:04:33
URL: http://abimopectore2010.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0