Mera dåliga nyheter

Oj oj oj vilken lång dag.

Fick städat , tvättat två maskiner tvätt och lagat mat.

Nästintill omöjligt att ta sig till dagis när de snöat (IGEN) och skiten inte är ordentligt plogad, om dom ens har plogat alls vill säga.

Lena kom på besök en sväng med Jonathan och kom med lite tips om hur man kunde ha de i Ebbas rum.
Hon trodde en soffa med typ liknande sänghimel ovanför kunde bli sådär prinsessigt.
Fick precis sms av Therese när hon frågade mig om jag ville ha två vita fotöljer från Ikea, de kanske kan funka där?
Va tror du Lena?

Annars har jag nog ingen plats för dom.
Får se helt enkelt.

Ebba bestämde sig för att enbart sova en gång idag vilket såklart resulterade i en trött och grning liten flicka.
Hon sover gott nu iaf, och de hoppas jag hon fortsätter göra resten av kvällen och natten.

Imorgon ska Johan på möte med Arbetsförmedlingen,försäkringskassan och soc o dom ska disskutera detta med prakik.
Tror de blir bra för honom att komma igång lite lagom.

Jag fick ett brev från FK där de står jag blir återbetalningsskylldig med 4200 för bostadsbidraget för år 08!
Helt jävla sinnesjukt är va de e.
Enda gången jag har använt mig av deras bostadsbidrag är när jag fått hjälp av soc och därför blivit tvungen, men så fort jag fått ett jobb har jag sagt upp de.
Är ju redan skylldig o betala tillbaka 6000kr sedan typ 07 när jag sist fick hjälp av dom.
Helt jävla sjukt o jag förstår ingenting, de är ju soc som tvingat mig söka om de förut.
Finns inte en chans jag kan betala av de, o som de är i dagsläget dras 100 från barnbidraget varje månad, de kommer ju ta en miljon år för mig o få de avbetalat.
Helvete, penga-problem är de sista vi behöver just nu!

Suck suck suck.
Saker o ting löser sig, på ngt sätt jag vet.
Men de e så typiskt att de alltid ska ta den allra svåraste vägen fram.
Jag vill de ska gå lätt o smärtfritt, men sån tur kan la man inte ha?

Esch ska kolla lite jobb nu igen, eller utbildning.
Vet ju inte va jag vill så får la kolla båda alternativen.



Hur söta är dom inte då?

Kommentarer
Kim

Tack så mycket! :) Ja, det fick bli snitt efter 36 timmars kämpande.

2010-02-02 16:07:59
URL: http://kimlundin.blogg.se/
stin

hejsan! nu har jag lyssnat på låtern jag älskar! va skulle håända om ja inte har gunvar? uch å fy! kan vi prata om något roligare nu?

2010-02-02 16:58:33
Sanna

Om inte annat kan du väl ha fåtöljerna där nu?! Tills du har råd eller vet exakt vad du ska ha där, vitt är aldrig fel och ljusar upp ett helt rum :P



Puuussar

2010-02-02 17:45:22
URL: http://spetan.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0