Mitt alldeles egna underverk

Tidig kväll idag, ännu tidigare än vanligt i denna familjen.
Ebba somnade faktiskt redan kl 18:20, de gick på ett par minuter så hade hon slocknat.
Totalt slut.

Sitter med ett sug nu, vill bara ha ngt o tugga på.
Men nej jag ska inte frestas att äta ngn skit, men lite naturgodis hade ju inte suttit helt fel.
Och varför inte titta på en film till de?
Hm, tror nog inte jag orkar gå bort till Maxi i kylan dock och tyvärr tror jag inte Johan gör de åt mig heller.

Fast kanske ändå, för hur mysigt låter de inte?
Tänkte mig ett litet mini hemma-spa och tända ljus o krypa ner under filten o se en bra film samtidigt som man mumsar lite nötter o dricker cola light.

Hur tusan lär man sig egentligen tänka posetivt o inte ta åt sig när folk är elaka emot än?
O hur lär man sig ha en bra självkänsla?
Är de någon som kan komma med tips?
Tas tacksamt emot, måste iaf försöka!
Även om dagarna är väldigt upp och ner, ena dagen bra andra dagen är de lågt.. En riktig bergochdalbana måste jag säga!

Tacksam är jag för den snart 14 månaders lilla flicka som har gjort mitt liv helt underbart.
Hennes otroligt bästämda humör och hennes sätt att charma varenda människa hon träffar.
Detta lilla mirakel gör mitt liv värt att leva, hon ger mig styrkan att fortsätta kämpa och försöka få de jag drömmer om.
För visst kan drömmar gå i uppfyllelse?

(tillochmed när du är såhär arg älskar jag dig lika mycket)


Får jag gömma några drömmar hos dej?
Några naiva och vackra
som andra kanske skrattar åt.
Jag vill låta dom bo längst inne i dej.
Får jag dansa klumpigt?
Får jag sjunga falskt för dej en solig dag,
när hjärtat spränger i bröstet?
Får jag vara i din värme
och långsamt mjukna
när själen blivit lite frostbiten?
Håll om mej
tills jag ler igen!
Får jag slösa min kärlek på dej?
Får jag skratta, krama, sjunga, gråta
och dansa av kärlek,
utan att du blir rädd?
Jag vill se dej i ögonen
och låta ett leende
berätta att jag älskar dig.



-
Tack för att du gett mig de liv jag innan saknade. Pussar din mamma!

Kommentarer
Anonym

Utmana dig själv, bestäm någon dag då du ska försöka få allt till något positivt. Varje gång du tänker något negativt, blir grinig eller ledsen så tänker du "hur kan detta vara positivt?". Även om det blir typ "jo men om 5 år kanske jag kan skratta åt det" eller "det kommer kännas bättre imon, då är det förbi". Sen på kvällen kan du tänka igenom dagen och se hur det kändes. Sen kanske du kan prova nästa dag igen och se om det stegvis blir bättre.

2010-02-11 22:17:38
Anonym

Vilken underbart fin bild Emmelie.........den lyser kärlek.....



kram från Eva

2010-02-12 16:31:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0