recept !

Vill dela med mig av mitt goda recept på laxen jag gjorde igår.
Underbart gott, lätt OCH GI vänligt, vill man inte äta med bara sallad till så kan man ju göra potatis eller vad som!

Blanda samman philadelphia ost (valfri smak ca ett halvt paket) tillsammans med cremefrach, grädde och riven ost.
Droppa i lite citron och salta o peppra.
Häll röran över den tinade laxen och in i ugnen 200 g ca 30 min.

KLART! Lätt eller hur?
Jag gillar när de inte drar ut på tiden o man kan syssla med annnat under tiden maten står i ugnen.
Värt o testa!


Min dag har spenderats överallt, eller ja först tog vi o vandra till dagis o jag sa till dom om allt de där med Ebbas kläder o att hon MÅSTE ha vattenttäta byxor o vantar på sig om hon ska leka i snön (som jag trodde va självklart men tydligen inte)
Hem o städade lagade mat o Johan hämtade Ebba.

Drirekt efter lunch vandrade vi iväg till systerdyster borta i deras lägenhet.
Jag kan säga så mkt som så här : De va tungt jobbigt o svettigt o tog mkt längre tid än vanligt pga alla oplogade o spåriga trottoarer!

Väl tillbaka hemma igen så gav jag Ebba lite omelett till middag o sedan iväg till mamma en stund.
Har alltså varit på språng hela dagen idag.
Skönt o sitta ner o bara vara nu  - min GI-tacopaj står i ugnen och väntar på att ätas - mums!
Ebba sover gott o jag ska bara sitta här o vara o njuta av lugnet.

Har fortfarande inte pratat med Johan ang rårdgivningen.
Men jag liksom inte orkar ta tag i de.
Ena stunden är han bra emot mig o Ebba o andra stunden beter han sig som ett rent svin.. svårt o veta NÄR rätt tillfälle e, OM rätt tillfälle ens finns.

Jaja de blir inget snack om de ikväll iaf.
Titta o njut på min alldeles egna dancing Queen!


Kommentarer
Rebecka

ÅÅÅH. Så himla söt. Mamma upp i dagen, japp:P

2010-02-10 19:56:05
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0