Tjaffs

Och så va första dagen med GI på nytt gjord.
Den gick lätt, men jag har ätit för tok för lite o inte så regelbundet o offta som man faktiskt behöver.
Dock är magen fortfarande i obalans men jag hoppas snart den blir som vanligt igen efter ett par dagar med GI!
Helt sjukt vägde 61,7 kilo, så har ju gått upp ca två kilo under den tiden jag har varit onyttigt vilket egentligen e enda sen i början av dec.
Helt otroligt o skämms riktigt ordentligt!

Så dagen har tillbringats först en sväng med mamma eftersom Johan vägrade gå upp (ja ni läste rätt, kan man vägra som småbarnsförälder? Tydligen)
Sen kom Therese hit o vi promenerade o jag lagade en lax på GI-vis som fick bra betyg!

Ebbas ordföråd har fått två ord till
-Kaka
- Knapp

Haha hon säger dom bara om man ber henne o de e inte så att hon lärt sig gå o ropa kaka o gå till skafferiet, därimot om man frågar henne - vill du ha en kaka så säger ja kaka o går dit o pekar (kaka e i detta fallet ett smörgåsrån med lite räkost imellan)

Har varit lite tjaffs mellan mig o Johan med.
Blir riktigt ledsen när han inte vill hjälpa till o han säger vänta HELA tiden.
Okej han tjänar pengar på o sitta vid datan ibland men Ebba o jag borde ju gå före de eller hur?
Så när jag ber han om ngt får jag svaret till att jag är jobbig o han iaf gör ngn nytta!
Som om inte jag gör de?
Jag städar,lagar mat , tar hand om VÅR dotter och försöker va den allra perfekta mamma jag kan (som jag vet jag är för Ebba)
Sen ber han mig hålla käften , blir så ledsen.
De är INTE okej!

Önska verkligen han kunde tänka sig gå till familjerådgivning med mig.
Så han kan bli säkrare i rollen som pappa (för jag vet han älskar Ebba de råder de inga tvivel om) och även förstå o uppskatta allt jag faktiskt gör varje dag.

Nepp, nu ska jag kika vidaare här o fortsätta äta mitt nybakta bröd och dricka mitt vaniljte.
Hoppas ni andra haft en underbar dag!


Dellas mage v 30 - moster längtar efter att träffa dig o Ebba ser fram emot att bli kusin i april!

Kommentarer
Daniella

vi får hoppas att han skärper till sej snart!

2010-02-09 20:02:31
URL: http://dellisch.blogg.se/
Sanna

försök övertala honom till familjerådgivning, säker jätte bra att gå och prata med någon, annars se till att du kommer iväg, och stärker dig själv, eller bara få prata av dig med någon som har bra råd att ge, det behöver vi alla då och då.



Puss puss

2010-02-10 06:55:26
Camilla

Tack så mycket :)

2010-02-10 10:26:54
URL: http://hejjagheterintepetrus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0