Bitter,? - Jo kanske!

Fick en kommentar till förra inlägget att jag aldrig än nöjd och att pengar inte har betydelse.

Väljer att svara på den här eftersom personen ifråga fegt nog inte lämnade en mail eller bloggadress.

Nej jag är inte nöjd för jag VET att vi kan få de så mkt bättre.
Varför inte satsa på o uppnå de vi vill ha?
Finns en ordspråk som jag väljer att använda mig av -Finns viljan finns möjligheten
Sen va de där med pengar, man saknar dom kanske inte om man har en fungerande ekonomi, men när man väl lever väldigt sparsamt så inser man hur stor betydelse de faktiskt har.
Tror många kan hålla med mig om de, så att satsa på ett heltidsjobb o få ordning figurien lite mer är fel?

Ebba sov oroligt inatt, hon vaknade flera gånger igår kväll o va ledsen o vägrade sova mellan 04-05 i morse, då va jag trött vill jag lova.
Hoppas verkligen bara att de va ett bakslag för en natt o att sedan framgångarna med sömnen fortsätter eller iaf är som dom varit de senaste tre dagarna.

Lämnade henne på dagis och gick sedan upp till Lizette på kaffe, skönt att sitta o prata av sig.
Hämtade en trött och gnällig Ebba som hade vart ledsen och hängt mkt i personalens ben som skolar in henne.
Hon sa att hon va tvungen o lära sig att hon inte kan va med henne hela tiden, jo klart hon måste men om hon nu finner lite tryggghet i henne för tillfället så kan la de va okej under inskolningen?
Sa till dom noga nu att jag faktiskt vill dom ringer om hon är ledsen eftersom de känns onödigt o stressa på ngt som vi ej har brottom till.


Ska iväg till arbetsförmedlingen o prata med en jobbcoach, se om de e ngt jag kan va intresserad av o skaffa mig sedan.
Får se men jag ska ge de en chans o se va dom har att erbjuda.
Johan får ha Ebba under tiden.

Ska ta ett snack med honom nu vid bra tillfälle, att om han får massor av egentid o grejer att göra under veckan så ska jag ha de också.
Vi är två om Ebba och borde dela 50 50 på ansvaret, iaf 40-60.

Ska fortsätta med korvstråganoffen nu till Johan o Ebba, kanske borde man slänga ihop en sallad till mig själv också?

Kort kommer.

Hejsvej - Jag ÄR väldigt positiv :)

Kommentarer
Rebecka

Bööphen, hejja dig. Allting kan alltid bli bättre å jag tycker de är bra gjort av dig att du aldrig ger upp!! :D

2010-01-26 12:33:56
URL: http://rebeckalandin.blogg.se/
MrP

vet du, man har RÄTT att va bitter emellanåt!!



o vet du, man ska aldrig bara nöjja sig,, gör man de o man inte har fler mål att se framemot så tror ja livet blir bra tråkigt!!

2010-01-26 12:38:15
Linda

40-60 hahaha nä nu var du på tok för snäll!! Varför inte dela lika, klart man ska ha samma ansvar, egentid osv i den mån det går...

2010-01-26 14:19:48
Mickaela

sv: ja, man är ju lite orolig.. men jag längtar ändå nästan tills de riktiga värkarna sätter igång, jag vill bara få allt gjort så man slipper gå och ha ont. Och vad skönt det ska bli att inte längre behöva gå som en pingvin :P haha.



Söt hon är eran lilla tjej :)



kram M

2010-01-26 16:32:12
URL: http://itsababygirl.blogg.se/
Anonym

Men du, jag sa inte, eller mena iaf inte att pengar inte är allt... För visst är pengar mkt, men inte ALLT! Förstå mig rätt, mena inte att du är bitter på allt och alla hela tiden. Det jag ville säga var att man ska ta vara på det man har och inte det man inte har. Det är ju liksom ingen idé att lägga ditt liv på onödigt gnäll. Ta vara på tiden ist å gör ngt bra utav den.

2010-01-26 21:49:17
charlotte

hjälp ja brösten. Jag har inte ens fått min unge än men dom ser heeeelt annorlunda ut sjuk. hur är det med er idag då? :)

2010-01-26 21:51:42
URL: http://snigelbebis.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0