Hemma hos mamma o visar levnad

Flytten har gått bra.
Äntligen är den andra lägenheten inte längre o tänka på.

Vi hann bli klara men de va med nöd o näppe vill jag påstå.

Vårat nya hus är helt perfekt för oss, sådär alldeles lagom stort o jag trivs verkligen redan.
Hallen har spackel på väggarna o väntar på o tapetseras, när de e gjort blir de mer ordning o man kan få upp lite grejer på väggarna igen.

Köket ska vi inte tala om.
De e så sjukt fult så de e inte klokt.
En brun matta från 70-talet på golvet o gröna skåpsluckos o ngn konstig brun nyans på väggarna.
Sjukt fult o jag gillar inte o va där alls.
Men till våren blir de nytt, nya färger luckor o golv.
Måste inse att man inte kan göra allt på samma gång, trots attj ag gärna hade velat!

Men annars så, har kommit bra iordning på de andra ställerna o de kommer bli kanon!
Dock e jag nervös över elen när den kommer sen eftersom de e så iskallt ute o vi lär förbruka ganska mkt energi för o få värme, men men.

Johan är en helt annan person.
Han pratar, hjälper till o grejar.
En praktikplats på de sen så kommer de bli kanon.

Skulle bara uppdatera en snabbis, har fortfarande inte internet hemma utan får de tidigast nästa vecka.

Så glöm inte av att min blogg finns okej?

Nu ska jag hem till huset o fortsätta greja o ringa hyresvärden.
Han behöver hämta all färg,fixa skåpsluckor som ej går o stänga ordentligt, kolla elementen som smäller till då o då o de e grymt störande om natten eftersom man vaknar.
Sen torkmöjligheten i tvättstugan e ju oexisterande, så han har en del o ordna, vi betalar ju trots för att de ska funka.

Åhhh fick nyss kännas Dellas lilla bebis sparka för första gången.
Mosters lilla gull! Längtar efter o träffa dig <3

Kommentarer
Daniella

haha då va den ändå väldigt blyg å försiktig med sparkarna när du kännde :P nu e de andra takter ska du veta :P

2010-01-05 13:39:23
URL: http://dellisch.blogg.se/
Anonym

Låter så mysigt med erat hus.....längtar tills vi får komma ner å titta hur ni har det...Blir oxå väldigt glad att höra att Johan har förändrats....det värmer i en moders hjärta....ska du veta....glad både för din å hans skull...å Ebbas så klart

Kram Eva

2010-01-05 16:59:56


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0