Och så verkar de ha blivit Ebbas tur

Tyckte Ebba kändes varm i morse när hon va gnällig och ville gå upp redan 05:30, tog tempen och den låg på 37,7 så hon är precis på febergränsen lillstumpan.
Hon liksom jag har ganska låg temp i vanliga fall.
Hennes näsa rinner och hon nyser till och från, hoppas de inte blir värre o att hon e bättre tills måndag eftersom hon ska börja skolas in på dagiset då.. Får se helt enkelt.

Så hur gick natten då?
Hon sov i egen säng tills 02:30 vilket är betydligt längre än hon gjort innan.
Dock vaknade hon två gånger där innan o va ganska svår och få och somna om och det tog lång tid.
Men vi fortsätter kämpa ihopp om förbättring!

Della kommer hit idag, hon är klar med Ebbas filt som hon virkat, Ska bli kul o se den på riktigt.
Tack gumman!

Annars har jag väl inga planer för dagen som kommer, men Ébba är gnällig som tusan redan så de känns nästan som om hon kommer bli sjuk tyvärr =(
Då blir de lugnt.

Ska la iväg o handla lite så vi kan äta tacos ikväll, finns de ngt godare?
Man blir aldrig trött på tacos!

Tror jag får försöka komma igång med nya tag med GI nu på måndag igen eftersom jag är så fruktansvärt dålig på de nu.
Ena dagen bra, nästa dålig.
Vart har min viljestyrka tagit vägen?
sen på kvällarna har jag ångest för jag mår dåligt pga vad jag ätit, varför inte bara klara av o följa de då så samvetet mår bra?
Tror de är mkt för jag har svårt o hinna laga maten, lagar ju till Johan o Ebba två gånger om dagen o känns jobbigt o göra ngt annat till mig (iofs blir de ju annat ändå eftersom jag e veg men ändå)
Mackor,pasta o sån äcklig skit går fort , o tid känns som jag har dåligt med nu.

Men nya tag, peppa mig!

Ngn som har nån film o tipsa om?


Kommentarer
Therese

Vad synd att Ebba börjar bli sjuk :( Jag som hade tänkte att vi skulle komma och dricka en kaffe hos er och spana in erat nya slott ;). Kram

2010-01-15 11:06:50
URL: http://www.metrobloggen.se/tegu
Malin Lundin

Åh tacos är så gott! jag tröttnar aldrig :)

pepp pepp pepp pepp Emmelie du fixar det, ge dig fan på det bara!

Kram!

2010-01-15 15:52:23
URL: http://essessce.blogg.se/
therese

tack.. ja de e verkligen behövligt. hoppas nu bara att de verkligen blir så o att de går fort. man har ju svårt att tro att de e sant. hur går de för er i huset då? trivs som fisken i vatttnet antar ja.. kjam

2010-01-15 16:22:35
URL: http://mummas.blogg.se/
Anonym

Glöm inte att du är mitt uppe i livets tuffaste (å mysigaste) period...med en 1 åring hinner man inte hur mycket som helst..och tyvärr brukar det bli en själv som kommer i sista hand..(den perioden)..men det är en kort tid...å försök njuta av den så gott du kan....försök att ha så lite måsten som möjligt...Du duger som du är Emmelie...å du vet att du är min "favvo" svärdotter som jag är väldigt stolt över...Det var allt svärmor hade för idag....i "peppning"....funderar oxå på tacos i kväll...gott...

Kram å ha en bra helg....eller vi hörs nog...Eva

2010-01-15 16:59:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0