så tyst och lugnt

Sitter  i soffan med laptopen i knät o bara njuter av lugnet.
Känns som jag ofta njuter om kvällarna, men ni andra med barn vet hur otroligt skönt de är med lite egentid när dom väl sover.

Hon somnade fort idag, ja på sisådär två minuter.
Men hon hade bara sovit två korta gånger på hela dagen då och hon somnade typ innan jag la ner henne medans hon åt vällingen.
Hoppas de fortsätter åt rätt håll med sömnen o att hon faktiskt kan inse att de inte är farligt o sova själv.

(Kommer inte från rätt person eftersom jag sov inne hos mamma o pappa tills jag va 13, ja ni läste rätt 13 år!!)
Förhoppningsvis ska Ebba inte ärva den lilla saken av mig, fast mkt närhet de kräver hon, de har vi märkt sedan hon föddes.

Har varit iväg o jobbat en stund idag med, skönt att de är gjort för två veckor framåt.
Känns på ett sätt jäkligt onödigt att jag städar där eftersom de pengarna jag tjänar drar soc ifrån bidragsdelen direkt iaf, så man kan nästan säga jag jobbar gratis.
Samtidigt hoppas jag att min socalsekriterare ser min goda vilja att va självständig o slippa behöva få ett enda öre från dom.
Förstår verkligen inte folk som lever på soc och tycker de är bekvämt, hur tusan är dom funtade?

Lilltösen har slagit sig ganska rejält vid fyra tillfällen idag.
Först ramlade hon framåt o glömde ta emot sig vilket resulterade i en liten fläskläpp.
Sedan gick hon in i sin gunghäst så hon fick handtaget på kinden o de blev ett rött märke som satt kvar efteråt.
Slagit huvudet i skohyllan och även klättrat o ramlat baklänges

Stackars lillskruttan!
Samtidigt får la man hoppas hon lär sig av de eller något..

Kan ni inte lämna en kommentar?
Vill in o kika era bloggar och även om ni har bloggar att rekomendera som är kul o läsa.

Nopp nu ska jag kolla på film, Alex tipsade om en dansk sorglig film som heter -Se min kjole
Hoppas den är bra!
.

Kommentarer
Malin Lundin

jag hoppas hon lär sig sova själv, det kommer hon må väldigt bra av. synd att hon slog sig så mycket på samma dag. fast iofs så gjorde emma det nästan varje dag när hon va lite alltid flera blåmärken på hel kroppen, speciellt om somrarna då ahde jag och hon som hobby att räkna alla :P

men vi såg det positivt iaf:P

2010-01-13 20:26:09
URL: http://essessce.blogg.se/
Mother, Married &Twenty

svar: Ja tre känns lagom. Två nu rättså tätt emellan och sedan tvillingar om ett par år, det hade varit perfekt :)

2010-01-13 23:25:02
URL: http://mummyfied.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0