Suck suck

Natten har varit lång och ganska jobbig.
Hon sov i egen säng ytterst kort stund, bara tills nio-tiden, men hon är sjukt och mår inte bra o gick inte alls o få och somna om i sängen.
När man är sjuk gäller annat right?

00:30 fick jag hämta tempen igen eftersom hon kände som hon kokade, den låg iofs bara på 38,8 men hon fick en alvedon till för att klara resten av natten.
Passade på o dricka massor av vatten och få en ny blöja med.. trots att hon va trött och sjuk busade hon lite innan hon fortsatte sova.
Men hon har sovit mkt oroligt, legat o vridit o vändigt o gnällt o inte alls fått ordentlig sömn.

Nu på morgonen är hon tät i näsan ögonen rinner o hon känns varm, har inte tagit tempen ännu men bara en sån sak att hon frivilligt gått med på o sitta här i mitt knä en längre tid vittnar om att allt inte riktigt är som de ska, för vilka ettåringar gillar o bara sitta still o mysa? Inte min iaf!

Funderar på o skaffa mig en örontermometer, känns lite elakt med rumptempen, elller bara en sån sak att behöva dra av kläderna o lägga henne ner när hon inte mår bra o sparkar o fläktas.
Någon som vet va dom ligger på i pris?

Söta tjejen tar lite av den lilla energi hon har nu o står o dansar till pippilångstrump <3

Ställde mig på vågen o nu får de fan vara nog!
Jag måste ta tag i mitt liv 61,4 känns INTE OKEJ!!
Är ni med och peppar mig?
För de känns svårt denna gången, fråga mig inte varför men jag får inte tiden att räcka till när jag ska laga till JOhan o Ebba o sedan ngt annat till mig.

Nu ska jag sätta mig o mysa med min lilla sjukling, så kan vi nysa och snora på kapp!


En trött och förkyld mamma och en sjukling till Ebba nu på morgonen


Kommentarer
Anonym

usch jobbig natt ni har haft :/

segt!!

Hoppas ni kan vila lite på dagen här sen!

Vi har en örontrermometer.. Nova gallskriker när

vi skullet a tempen i rumpann, men vem fan hade inte

gjort de lixom. Men ja kommer ju inte ihåg va dom låg på... typist, fast ja kommer ihåg att dom va dyrare än va jag trott :/

HAr funderat på de här me blogg...

Hur Gör man en blogg förs och främst kan man ju undra.. Va är detta för sida lixom, registrerar man sig nån stans eller hur 17 gör man...

Nu ska ja koka ägg här till mig och nova.. och gå å skita hahahahaaa

Vi hörs av! Kram Sofia

2010-01-16 08:05:03
stin

hejsan! köp ingen sådan termometer, dom har visat sej att inte stämma. hade sådarna på jobbet, men vi fick helt enkelt kasta bort dom! kör med de gamla hederliga, även om de e bökigt! Puss!

2010-01-16 08:17:57
stin

hejsan! köp ingen sådan termometer. dom har visat sej felaktiga å mäter inte rätt temp. hade sådana på jobbet, fick helt enkelt kasta dom. kör den gamla hederliga varianten, även om de e bökigt!

2010-01-16 08:21:33
Bella

hej uch va djobbigt. har en öron temp inte pålitliga direkt .. men jag köpte napp termometer..Funkar kanon för att se att den visade rött tog jag först med vanlig rump temp o fick samma på napp termometern!!

2010-01-16 15:13:07
URL: http://www.metrobloggen.se/2blir3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0