En vedervärdig upptäckt!

Igår eftermiddag när mamma va här gjorde hon en vedervärdig upptäckt.
Ett litet kryp på diskbänken som visade vara en mjölbagge.
Vidriga äckliga små skalbaggar som lever i skafferiet o bosätter sig bland torrvaror.

VIDRIGT!

Så de kan kan försöka göra är att slänga MASSOR med mat, rensa ut ALLA skåp i köket o liksom göra som en flyttstädning i dom (dvs extremt noga städande) Och sedan hoppas dom försvinner, försvinner dom inte då så måste dom komma o bespruta köket :(

Nu skulle jag behöva en sån hjälp hemma som jag fick förra året när vi grundstädade hela lägenheten.
Mamma,Christina,Eva, Pappa o Rolf va med o hjälpte till..
Synd folket inte bodde närmre så vi kunde dra ihop ett gäng o hjälpas åt.

Inte lätt o hinna med när man har Ebba hemma o är ensam.


Såhär ser äcklerna ut i förstoring, fy fan! Jag verkligen hatar kryp.

Kommentarer
Rebecca

Usch, sånna är bra äckliga. men tyvärr så finns dom ju i så gott som alla hushåll.

Minns att jag hade sånna äckelpottor i min gamla lägenhet. Och för att skydda torrvarorna så har jag allt i varsin försluten plastpåsen.

Anticimex kostar fööör mycke för att ta bort lite mjölbaggar. dessutom så måste du behålla några som du kan visa upp.

Annars gör dom inte nått.

=)

2010-07-09 08:51:34
URL: http://staaaacey.blogspot.com
Therese

Haha, ja jag undrade också om folk bodde där, men kunden som åkte med mig var så bestämd att ajg skulle köra upp där så jag fick bara lyda order...

Fy fasiken vilka äckliga svin du hade hemma. Hoppas dom är helt borta nu och håller sig ifrån ditt hus!! Kram

2010-07-09 12:50:48
URL: http://tegu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0