Lite grådassigt väder

Mina lårmuskler är stenhårda och gör nådigt ont, stora svårigheter att ta mig ner för trappan.
Haha illa, jag är grymt otränd i benen jag vet om de sedan innan.
Va använder jag dom till förutom att promenera en massor?

Tidig morgon idag igen (börjar la bli lite mer av regel än undantag?) Ja strax efter 05:30 ville hon upp.
Som sagt att sova tills 07 hade varit sovmorgon för mig.

Tisdag, de ser inte ut att bli sol idag.
Genast blir man lite segare o känner att dagen kanske blir en aning längre än i vanliga fall.

Glömde berätta om att vi va ute med Ebba igår när va hos mamma (mormor).
Hon gick runt o lekte ute på gården med pinnar, sten och snö.
Längtar så tills våren, då Ebba faktiskt kan GÅ omkring o leka på lekplatsen.
Då man kan samla ett gäng morsor och tillsammans först ta en promenad sedan ta med kaffe och filt och sätta sig i Nolhaga med brillor på näsan och kaffe i handen, samtidigt som barnen leker.
Ni är la på?

Hon fullkomligt älskar att va ute iaf, gick riktigt långt gjorde hon och fick låna en spann och spade av sin gamlemormor som hon sedan VÄGRADE släppa och somnade med i handen.
Så fort jag försökte få loss de så vaknade hon o tittade surt på mig.
Ett strandset kommer nog uppskattas stort av Ebba :)

Usch sitter o tittar runt på bloggar o ser hur mycket hemskt de finns här i världen.
Hemskaste sjukdomen Cancer som drabbar människor.
När är de dags att dom ska hitta botemedel?
När ska mammor,barn,pappor,vänner och familj sluta dö av denna hemska sjukdom?
NÄR svara mig?!
Mina tankar går idag till Anna med familj! www.annajansson73.blogspot.com

Tacksam är jag för att vi får va friska.
Va ni alla de andra med!


Kommentarer
Crazyangel [mamma till Milton&gravid]

Ja det gör jag, för 50 kr, när jag har tid över..:)

2010-03-09 08:41:05
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Daniella

Jag är med på en träff i nolhaga i sommmar ;) dock blir det ju inte mkt lek från våran bebis sida :P det blir å ligga i skuggan å moooosa :P

2010-03-09 08:48:08
URL: http://dellisch.blogg.se/
Stina

Usch ja, cancer e vidrigt. min lillebror dog av de endast 17 år gammal...



2010-03-09 12:58:45
URL: http://stinaohugo.blogg.se/
malin

Jag e på :-) Nolhaga e aldrig fel! Duktig du är med träningen :-D puss

2010-03-09 14:00:32


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0