Lördags morgon

Ebba tänker så de knakar, hon försöker sätta sånna där olika former i rätt hål.
Förstår ni va jag menar?
Hon behöver lite hjälp på vägen men de gånger hon lyckas ser man hur hon lyser upp och aploderar för sig själv, snacka om att tycka hon gör en stor grej. Självfallet är de stort =) Hon är så duktig så!

05:30 blev de morgon här.
Försökte snällt be Johan gå upp för en gångsskull men de va inte mkt lönt.
Ska se om jag kan ta ett snack med honom idag.
Tror iofs inte jag kommer någon vart med de, snarare att han blir sur o vi börjar bråka.

Tror verkligen de här med familjerådgivningen eller någon annan typ av stöd skulle va något bra för oss.
Men hur ska jag få Johan att förstå de?
De är ju mkt för hans skull jag vill. Så att han ska bli trygg o även att ngn annan ger han en rejält spark i arslet o får han att inse att han egentligen inte har ngn valmöjlighet när de gäller att hjälpa till med Ebba.
Jag menar jag förstår alla ni som kommenterar om de jag skriver.
För jag hade reagerat likadant om de gällde någon annan.
Men nu gäller de mig själv och min familj.
O att han älskar Ebba råder de inga tvivel om. Men han vägrar hjälpa till om han inte känner för de.
O så ska de ju inte vara!
Nog om de.

Ebbas humör som alltid sker denna tiden på morgonen har börjat.
Hon står o skriker som en liten tok för att hon inte får klättra o får sin vilja igenom.
På morgonen när man själv är trött och seg så är de där gnäll etextra jobbigt att höra.
Men jag antar att de bara är att försöka koppla bort de så gott de går, för hon slutar efter en stund när hon inser att hon inte har något för de.

Får avrunda o ge henne lite gröt nu.
Sen är de träning!


lekte titttut bakom mammas rygg

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0