Taggad inför träning

En lite väl tidig söndagsmorgon enligt mig, Ebba bestämde sig för att de va morgon redan 05:30 och ville inte somna om mer efter de.
Bara o stiga upp.

Denna dag känns sådär såsom söndagar alltid känns när man jobbar, en aning tristare än veckans andra sex dagar alltså.
Får göra de bästa av situationen eller hur?

Tacos blir de till lunch - gott!
Blev över igår och det kan man knappast äta för mycket. Håller ni inte med?
Va Ebba får veta tusan, hon fick nämligen smaka igår o tyckte la kanske inte de va någon höjdare (fast åt gjorde hon eftersom hon fick äran att äta hela måltiden själv)

Är grymt taggad inför träningen i eftermiddag.
Tror dock inte jag kommer känna mig lika pigg imorgon när träningsvärken slår på.
Men de är ett senare problem :)

Blir antagligen dagis för Ebba imon igen o hoppas på att magsjukan lagt sig sen i onsdags.
Har nog lugnat sig lite över helgen.
Om folk bara håller sig hemma när man har varit sjuk dvs 48 timmar efter senaste spyan/diarren så hade de inte blivit lika stor spridning på de.
Förstår verkligen inte folk som skickar iväg ungarna en dag efter bara för dom är friska, jag menar man tänker la på alla andra som kan smittas?
Eller är man så egocentrisk så man bara tänker på sig själv?

Eller samma sak gäller ju när man skickar iväg syskon om en i familjen har magsjuka, dom kan ju bära på de ändå.
(sen är de ju en helt annan sak om de slår på sådär plötsligt o man inte vetat om att man är sjuk, då är de ju inte med vilje man skickar iväg ungarna)
Åh va irriterad jag blir.
Håll er hemma om ni kräks!

Håller ni inte med?

Första utvecklingssamtalet ska hållas imon med.
Lilla stumpan =) Vi ska prata igenom hur första tiden efter inskolningen varit. Vet ju redan att de e ganska gnälligt ifrån Ebbas sida pga trötthet.
Men blir spännande o se va dom säger.

Nu får jag lyfta arslet innan jag växer fast här.
Ha en bra söndag mina vänner!


Hoppas på sol imorgon :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0