A big no no

Känns som om jag skulle kunna dricka liter kaffe utan att vakna till liv.
Att sova till iaf 06 hade nästan varit lite lyx nu, men damen envisas med att vakna 05:30 och den halvtimman sömn gör väldigt mycket för mig.

Vet ni att de redan är 14 grader varmt ute?
Riktigt underbart och jag hoppas på en lika fin dag idag.
Visserligen är himlen alldeles vit ännu men ded spricker säkert upp.
Vill verkligen njuta av sånna dagar utomhus.
Haha kom igen mammor, kan vi inte ses någonstans? (Säger de idag igen, gamla som nya)

Hade velat gå till Öppnaförskolan idag, men Olivia ska ju va hos tandläkaren klockan 09 och jag har lovat att följa med henne, får se vad klockan blir.
Annars kanske jag kan gå direkt efter?
Någon annan som ska dit? Noltorpskyrkan?

På tal om tandläkare osv, har ni något ni absolut inte ger era barn?

Jag har la blivit slappare där för jag anser att ibland ska dom faktiskt få lite gott (då menar jag tex glass,kaka,bulle eller liknande)
Ett big No no för mig är rent godis, eller att dom dricker saft eller dricka. (de kommer hon hinna med framöver men jag väntar med o erbjuda henne de)
Sen en sak till som jag aldrig vill ge henne är dom där hot dogs, för de måste bara va ren skit i dom?
(Absolut okej med korv förövrigt om den har hög köttprocenthalt osv)

Så hur ser ni på de här med att dricka o äta sött när dom är små?
Eller finns de annat dom absolut inte får äta?

Kul o veta hur andra resonerar.



Kommentarer
Stina

Hugo smakar på allt han. både att äta och dricka! men han ÄTER mat, DRICKER vatten och skriker aldrig efter mer ifall han får smaka på nått!

ibland får han juice eller saft ifall de e kalas men då frågar han oftast efter vatten!

har inte lagt så mycke tanke i de där, utan tar det mest som det kommer! han e inte så förtjust i just godis, kanske för att han inte ser de som just nått förbjudet?

han tycker däremot om choklad o ostbågar!

men de fick han ju mycke i magen ;)



va sägs om göteborg nästa vecka?!

2010-05-20 09:52:46
URL: http://stinaohugo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0