När ska de bli som vanligt?

Nu måste väl ändå Ebba få va ordentligt frisk snart?
Hon fortsätter hosta lite tillochfrån, hennes mage är helt ur balans sen pencillinkuren, och nu idag har hon verkat haft ont i fötterna., hon vill bli buren, pekar på fötterna o vägrar gå.
Jag vill min flicka ska må bra o må som hon brukar.

De här med maten alltså.
Hon äter som en myra o jag förstår inte hur hon klarar sig på de lilla hon äter.
Jag blir frustrerad o ledsen när hon inte vill o vägrar att ens smaka eller bara spottar ut.

Detta har alltså hållit i sig i ca 2 månader.

Som denna dagen såg tex ut såhär:

06:30 220ml välling
11:30 lunch, åt hon? Nej. två spaggetti strån + 2 jordgubbar
13:30 mellanmål två tre bett på en macka med leverpastej
15:30 middag. Vägrade helt o hållet. smakade lite lite korv o slickade bort lite smör från en macka.
18:00 120ml välling.

Jag menar de märks på henne hon ej äter bra när hon blir gnällig o surar.
Men vad ska jag göra för o lura i henne lite?
Snälla kom med tips!


Barn lägger märke till allt. Eller ja iaf Ebba. Här har hon gått in i mormors rum satt på sig glasögonen för o läsa en av mormos böcker och när hon bläddar slickar hon på fingret. Ja precis som mormor gör. (ingen som visat henne)



Sötnöt


Eftersom jag helt glömde av kameran när jag satt med lilla Nea i famnen o gosade så blev de tyvärr bara ett kort.
Men de kommer fler tillfällen, de viktigaste va att jag ÄNTLIGEN fick gosa med henne lite.

Kommentarer
Linda

Min son är 1 ½ år drygt, och han har oxå haft perioder då han knappt har ätit nåt och jag har varit jätte ledsen och frustrerad över detta. Men sen vände det bara och nu äter han bra. Men det är inget jag tar för givet för snart vänder det väl igen så jag bara glad att han äter nu. Så det kommer vända för Ebba oxå, låt henne äta det hon tycker om så kanske hon får tillbaka aptiten..

2010-05-05 20:08:04
Stina

Hugo har äntligen börjat äta bra igen, efter nästan 3 månader!!

det är frustrerande och man känner sig så maktlös. pratade med en fröken på Öppna om just maten idag och hon menade på att sålänge barnet äter välling eller gröt får dom allt de behöver.. (för en period såklart)

ja skulle nog testa att ge Ebba välling till mellanmålet vid 13.30.. det kan ju va så att hennes magsäck krympt o hon inte orkar så mycke mat, o välling kanske hjälper att töjja ut så att säga?!

hon kanske även blir mättare o på lite bättre humör,, o de e ju alltid trevligt ;)

2010-05-05 20:37:02
URL: http://stinaohugo.blogg.se/
therese

hej du kan ju prova att bara ge henne mat som hon får plocka i sig själv. fast de kanske du redan gör? för frida kan ofta vägra bli matad. men hon äter bra om hon får plocka i sig maten själv. kjam therese

2010-05-05 20:53:29
URL: http://mummas.blogg.se/
therese

nä ok. ja de e jobbigt de där. men som tur är så svälter ju inte barnen sig själva. dom äter ju så att dom klarar sig ändå. men en själv mår inte så bra över de. om du försöker att bara ge henne mat med 4-5 timmars mellanrum då? så hon hinner bli riktigt hungrig mellan varven. har du provat de. flisan har alltid varit sån att hon kan inte äta om de inte gått typ 5 timmar sen senaste gången hon åt. för gav man henne tidigare så rörde hon inte maten. kjam

2010-05-05 21:24:03
URL: http://mummas.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0