Man måste vara beredd o satsa.

Så va de den där långa dagen i veckan som jag verkligen ogillar.
Håller tummarna att den ska gå fort och att jag är hemma på två röda.

Tänk va lång tid jag har framför mig  i skolan?
Jag menar bara att göra klart gymnasiet nu tar två år (ångrar bittert att jag inte skötte de på den tiden)
Sen efter Hjälmared så har jag ju planer på att söka in till Högskola och utbilda mig till Socionom, då tar de 3,5 år.
Finns ju inte några garantier ens att jag får ett arbete när jag är klar med skolan.
Stora skulder får man dessutom.. Men jag antar att man inte ska tänka på de, där är ju tyvärr något man får räkna med om man vill ha en utbildning o inte har en rik man hemma.

Men vill man komma någonstans i livet får man väl vara beredd o satsa, men imellan utbildningarna vill jag ha ett barn till. Perfekt ju =)

Vad har ni pluggat till?
Eller vad vill ni bli?




Kommentarer
Stina

Istället för akutsköterska bytte ja ju till attbli lågstadielärare! Då hade precis läst i 1 1/2 år för att kunna söka till ssk. Nu har ja 4 år innan ja e klar (sista terminen påbyggnad som ja själv valt) o ja har ingen aning inhyr mycke CSN ja kommer ha ibagaget,, men ja ser de som en investering imig själv och i min familj, folk kan låna till bilar, resor och hus! Men inte satsa pengar på sig själva?! Nä, ja tycker du gör helt rätt som har ett mål me dig själv. Både för DIN och Ebbas skull.. Och garantier finns det ju aldrig, vad man än tar sig för!

2010-11-09 07:11:46
URL: http://stinaohugo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0