Bitterfitta, jag?

På livskunskapen idag så gick vi igenom lite om man var optimist eller pessimist.
Ni som känner mig vet att jag är sjukt pessimistisk, men ni som känner mig väl vet att de även är en stor del av de som är ironi.
Det finns ju en anledning till mitt tankesätt, att jag hellre blir positivt överasskad än negativt.
Hatar att bli besviken (och har blivit de för tok för mycket i mitt liv) Därför kan jag känna att jag hellre förväntar mig de värsta och blir glad om de går tvärtom.

Men vill ju inte bli sedd som en riktig bitterfitta, är jag de?
Kan ju försöka ändra mitt tankesätt lite, men de sitter sjukt djupt allting och en del av mig är nog min pessimistiska och IRONISKA sida.

Är ni optimister eller pesimister?


Kommentarer
Rebecca

halvfull :D såklart.

Vet du, jag gillar att du e ironisk och pessimistisk :) det e ju emmelie lixom :P

Imorgon så ska Mattias väck mig så jag inte försover mig. så vi ses på bussen :)

puss

2010-10-11 18:15:19
URL: http://staaaacey.blogspot.com
Lizette

hahaha... nej, du är ingen bitterfitta. Men som sagt djävligt pessimistisk å det kan du ju inte ändra på för det är ju DU liksom å vi gillar dig FÖR ATT DU ÄR DU!!!! Själv är jag optimist, men det visste du ju redan ;) Kraam på dig!!!

2010-10-11 20:16:26
Stina

Ja e optimist! Har inte alltid vatt de dock, men för flera år sen läste ja en bok som handlade om Tankens kraft och efter de övade ja mig på att se saker positivt! O vet du, de funka! Ja mår mycket bättre, är MYCKET mer självsäker, gladare och får oftast det ja är inställd på att ja vill ha! Allt från jobb, killar, skola, lägenheter...

2010-10-12 07:25:46
URL: http://stinaohugo.blogg.se/
Alice

Pessimism är det inget fel på, så länge man inte grubblar ner sig för långt i negativa tankar! Vilket man så klart tenderar att göra.



/Pessimistoptimisten!

:)

2010-10-14 18:24:12


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0