Äckligt som tusan!

Första skoldagen väntar idag, iofs bara ett litet välkommande sen hem igen. Men nu startar allvaret igen innan min mammaledighet går på i November och jag ser faktiskt fram emot de.
Få lite ordning på sina dagar, fler rutiner igen.

Mitt kök och badrum har invarderats av dessa jäkla bananflugor. De är så fruktansvärt äckligt, och jag vet inte hur fan jag ska bli av med dom.
Jag testade igår ställa lite vinäger blandat med diskmedel och vatten och några sattyg har drunknat, men de flesta är smartare än så.
Tips?
Jag försöker hålla ordning med disk och sånt men ibland blir de stående för jag har helt enkelt inte tid och ta det på direkten.

Esch nog om flugor, bjuder på en liten tjuvtitt på Ebbas rum. Vi är så nöjda =)


Kommentarer
Erika - En Svår Graviditet

Okej. Ja det finns mängder med pojkkläder här och knappt några tjejkläder. Sålde mycket efter vi fick tösen för 4.5 år sen!



Jag gillar inte dom färgstarka kläderna så mycket. Något enstaka kan vara fint nångång. Annars har jag ALDRIG köpt något sådant dyrt plagg till barnen. Det är de inte värt anser jag, då de växer så fort i småbarns tiden. :)



KRAM

2011-08-17 08:57:10
URL: http://erikaaaas.webblogg.se/
Karro

Har oxå massa äckliga bananflugor, fast dom är nästa borta nu, har haft ett stort glas med saft, och de har drunknat massor. Prova det och kolla om de funkar för er oxå :)

2011-08-17 22:52:05
URL: http://Karolinaberg.devote.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0