Det där gällande sömn.

Loven ska ju vara till för att få en paus, en paus från att stiga upp sådär grymt tidigt och kunna hämta krafterna för att sedan orka köra ännu ett race och prestera sitt allra bästa.
Visst jag får ett lov från skolan, men jag är uppe lika tidigt som vanligt. Hela min kropp skriker efter sömn och Ebba envisas med att vakna tidigare och tidigare. 05:15 idag var en pigg tjej vaken, försökte som alla andra föräldrar verkar lyckas med, gav henne välling utan att tända o la henne jämte mig för att somna om.
Funkade INTE. Jag tror helt enkelt inte man kan lära vissa barn o sova längre, för jag har försökt ALLT. Ebba är extremt morgonpigg precis som jag var som liten och de är väl lika bra att acceptera detta.

(Men fy tusan vad jag ska ge igen när hon är tonnåring och vill sova om morgonen)

Bara typ 26 månader sedan jag sov ordentligt, som mamma lär man sig fungera ändå på någor mirakulöst sätt.



Kommentarer
sofia

Haha du får ge igen ordentligt! Tråkigt att du är så trött men om du får en ledig stund så kan du köra några yoga-övningar, vissa av dem motsvarar flera timmars sömn :3

2011-02-17 07:12:23
URL: http://radetzki.blogg.se/
Bella

Vilken fin bild! Hon är så fin er lilla tjej :)

2011-02-17 22:42:39
URL: http://bbella.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0