Rosig om kinderna men nöjd.

Inkommen efter en promenad i snön/regnet och de känns riktigt gött faktiskt! Rosig om kinderna och känner mig nöjd över att jag kom ut trots vädret.
Visst jag nådde bara till 8200 steg idag efter promenaden men eftersom jag först satte på mig den typ 14:00 så är jag övertygad jag gått mina 10 000 steg.

Imorgon är de dags för dagis för Ebba, får se hur dom ska göra med de här med blöja men skulle kännas dumt om hon måste ha de där. Nu har hon vart blöjfri dagtid innomhus i två dagar och säger offtast till när hon behöver gå på toa, annars är de bra och påminna henne då och då och gå och sätta henne på toan. Visst måste dom väl kunna ordna de på dagis?

Nåväl, dags för kvällsmat en kopp vaniljte och krypa ner under filten och tända massor av ljus.
Trevlig kväll!

Pryder en hylla i vårt kök för att jag ska påminnas att tro på mig själv, men fy tusan va SVÅRT de är!

Kommentarer
fyrbarnsmamma

att vara blöjfri inomhus i två dagar tycker jag nog är alldeles för lite för att kunna kräva att dagis ska påminna henne om det....skulle snarare rekommendera att när hon är blöjfri när ni är iväg och så..först då kan det vara smart att börja med det på dagis...hon är ju inte så gammal än...risken blir många onödiga olyckor på dagis när hon egentligen inte är redo för det än...:-/

2011-01-04 20:30:47
carola

men så duktig du är.

Vill också ta tag i pluggandet, hoppaade av gymnasiet. nu måste jag byta bana i livet då det inte funkar med mitt jobb..

Ha det så bra ikväll

2011-01-04 20:52:08
URL: http://mammacarola.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0