Folk blir som tokiga när det är gratis.

Och helgen var förbi!

Men solen har vart framme och det har gett oss extra energi. Tydligen skulle vi ta vara på de vi haft för nu sägs de blir regnigt igen framöver.
Hösten kan va bra vacker när färgerna är som klarast och solen skiner, men de där blåsiga, regniga och mörka dagarna kan la kvitta?

Hela eftermiddagen igår var vi på torget för och kolla när grannyran var här. Folk va som tokiga och visade ingen som helst respekt för barn eller för mig som stod med magen i vädret, nej de knödde sig fram för att nå korvstånden som var gratis. Och knödde sig fram för att stå bra som dom får synas på tv, folk är så kamerakåta och helt extrema så fort det blir något som är gratis.

Funderar på att ta en hemmadag idag, min kropp behöver vila och likaså mitt sinne. Orkar inte stressa med skolan, måste börja tänka på mig själv i första hand.

Ebba från igår - gratis ansiktsmålning är fina grejer!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0