Hemmagjort VS burkmat.

Nu har jag gjort det lätt för mig och kokat potatis, morötter och broccoli och slängt i i iskuberna i frysen. Perfekt att ta upp en liten och värma och spä ut med lite bröstmjölk. Tar det fortfarande lugnt med smakisarna, några gånger i veckan får han en tesked per tillfälle och nu blir det ännu lättare. Jag känner sisådär för barnmatsburkar, kanon att ta till om man inte har tid eller när man är ute.

Men hemlagat bara måste vara bättre och mer nyttigt för de små inte sant?

Fortsätter iaf lite smått intruducera nya grejer, hittills har han bara smakat lite på potatis och först nu börjar han fatta grejen. Tänk att han redan är fem månader snart lillgrabben, man blir mörkrädd när man inser hur fort tiden flygit förbi.


Kommentarer
Hanna

De gjorde ett test i ViFöräldrar angående hemlagat/burkmat. Enda skillnaden är att det är billigare att laga eget men ur näringsynpunkt fann de ingen skillnad :)



Ni är superlika du och Ebba. En enkel sak jag brukar göra när min äldsta har tråkigt är att slänga ihop lite troll-deg. Hon älskar att dega ;)

2012-04-10 09:48:08
URL: http://hannagmwahlin.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0