Dagliga rutiner.

Mina dagar följer verkligen samma mönster, nästintill på pricken. Följs alla rutiner så går dagen relativt smärtfritt ;)
Klart man kan rucka på dom ibland men jag tror barn mår bra av rutiner, att någurlunda veta vad som väntar.
 
Brukar börja dagen tidigt här så man hinner mycket trots att man har sina tider att passa. Förmiddagspromenaden med hundarna för att sedan hem o laga lunch, efter lunch går vi nästintill alltid till en lekplats eller liknande för att Ebba ska få göra av med en liten del av den energi hon har. Att dom orkar springa omkring så mycket utan att bli trötta, hade vart skönt om hon delade lite av energin till mig.
 
Dagen ser ut att bli rätt okej, inga mörka moln på himlen som det ser ut just nu iaf. Hoppas kunna besöka Nolhaga och leka på lekplatsen o gå in i lantgården.
 
Godmorgon på dig! Dags för mig att ge Hugo mat innan det blir dags för sovdags igen trots att klockan bara är strax efter sju.
 
Bjuder på bilder från gårdagens lekparkshäng, blev ett par timmar innan regnet kom.
 
 

Kommentarer
Sofie

Japp jag gillar också rutiner och tror verkligen att barn bli tryggare av det, men som du skriver självklart kan man ju rubba lite på dem! Härliga bilder från lekparken!

2012-08-06 13:47:46
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0