2013 ska bli mitt år!

Godkväll i stugorna.
 
Detta blir som vilken måndag som helst, eller nja där ljög jag. Med tända ljus i hela huset och mjukisdressar på så har vi ätit en lätt liten trerätters middag bestående av vitlöksbröd , pasta med min hemmagjoda pesto och lax och till efterrätt gjorde vi chockladpudding med vispgrädde.  Så nu sitter vi här tillsammans i soffan med Ebba och kollar Ronja rövardotter medan regnet öser ner utanför. Rätt skönt att vara på hemmaplan och slippa ge sig ut i detta väder faktiskt.
 
2013 ska bli ett år då jag fokuserar lite mer på mig själv. Jag har så otroligt svårt att unna mig själv saker. Ja de behöver inte handla om att köpa saker utan mer att ge mig själv tid. Behöver bli bättre på att se vardagen mer positivt, men mitt förflutna gör att jag gärna ser värsta tänkbara senario för att slippa bli besviken. Dock vet jag med mig att jag blivit bra mycket bättre på den fronten. Att försöka skapa mig en kropp som jag trivs och mår bra i står också högt upp på listan. Att dessutom försöka njuta extra mycket av min sista tid hemma  Hugo är en självklarhet.
 
2013 ska bli mitt år att utvecklas. - Gott nytt år kära läsare!
 

Kommentarer
Clara *kalkprinsessan*

Då är vi två! Barnen är det viktigaste vi har, men med mammor som inte orkar ens med sig själva så blir man ingen bra mamma....

Svar: Visst är det så! Hoppas jag kan hålla mitt löfte. Kram till dig
Emmelie

2013-01-01 12:17:51
URL: http://cklaris.blogg.se/
Frida - Vita villan

Gott nytt år! Lycka till med allt du tar dig för!
Kram Frida

Svar: Tack så mycket och detsamma till dig =)
Emmelie

2013-01-01 19:42:25
URL: http://fridsingen.blogspot.com
sofie

Du tycker jag verkligen att 2013 ska bli ditt år, hög tid nu att du börjar unna dig lite tid för dig själv! barnen och familjen är ju så viktigt, men viktigast är ju ändå att vi mår bra med oss själva, så vi kan vara bra mammor och flickvänner!!

2013-01-01 21:40:47
URL: http://blomstertappan.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0